Hej Amino Jeg driver en webshop der sælger brugte varer. På kassen og i checkout på vores webshop står der, at vores produkter er omfattet af burgtmomsordningen og der derfor ikke er momsfradrag på. Under totalen står der så 0 kroner i moms på disse varer. Er dette forkert? Jeg har nemlig observeret at der er stor forskel i metoden hos andre danske webshops der anvender brugtmomsordningen. Hos f. eks Bluecity.dk, der handler med brugt elektronik. Under deres indkøbskurv- og bestillingsside optræder priserne med fuld moms på 25% og en disclaimer om brugtmoms og fortjenestmargen osv. Hvilken praksis er den rigtige ift. brugtmoms: 25% moms i kurv med brugtmoms tekst eller 0% moms i kurv med brugtmoms |
Brugtmomsordningen på webshop - Hvad for en slags moms skal der stå i indkøbskurven.
- 1
Aldrig brugtmoms hvis mn ikke har en topkyndig med på sidelinjen. Der må ikke fremgå nogen moms overhovedet - men salget hører under brugtmomsordning. Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html. Venlig hilsen John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Andre webshops viser ofte “inkl. moms” eller 25 % i prisen for at tilpasse kundernes forventning, men det er i princippet bare en visningsmetode – den faktiske afregning til SKAT sker efter brugtmomsreglerne. Det vigtigste er, at du er konsekvent og har en disclaimer, så kunderne kan se, at der er tale om brugtmoms. |
Albert, du omtaler visning af moms i kurven. Hvad siger lovgivningen om krav til oplysning og evt. opgørelse (sats og beløb) af moms ved kassen? Krav til faktura er meget tydelige, og der er krav om at priser er inkl. moms jf. markedsføringslovens §6, men jeg kan ikke selv finde nogen krav til kassen (checkout), eller kurven for den sags skyld. |
Moms må ikke fremgå, tværtimod skal det fremgå,f faktura, at salget sker under brugtmomsordning. Samme bør derforfremgå af kurv for de varer jeg kender ingen, der uden proff hjælpkn opsætte og drive brugtmoms, og ofte kræves så fuld moms af skat. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html Venlig hilsen john h |
OG at der altid følger en fkaura uden moms og med tydeig angivelse af netop brugtmoms - misses det får man fuld moms af skat vh John H |