Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder hjemmefra i Danmark, udlandsk arbejdsgiver - B Skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har et spørgsmål om B-indkomst.

Jeg er ansat ved et udenlandsk firma, hvor jeg så udfører mit job hjememfra. Jeg får udbetalt lidt over 30.000 kr hver måned. Lige nu har jeg forskudsregistreret min løn i rubrik 210 og betaler min skat over 10 rater. Men jeg ved ikke om jeg skal lave en enkeltmandsvirksomhed istedet siden jeg tjener over 50.000 på et år? Og ville det være smart at lave en enkeltmandsvirksomhed hvis jeg vil trække nogle udgifter fra som internet, computer osv. eller kan jeg gøre det uden at oprette en enkeltmandsvirksomhed?

Med venlig hilsen

Picifo
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

Som privat kan du trække en andel af internet (ofte ville man sige halvt) og computer over en vis årrække som den forventes at leve fra - ikke det hele - I enkeltmands kunne de to ting trækkes fra, dog ikke fuld moms af computer i hjemmet og internettet - igen ville man nok bare tage halv moms - til gengæld skal du rode med moms angivelser (eu på arbejdsgivers nummer) og arbejdsgiver skulle angive momsen i en eller anden form i dennes land

Det kan ikke udelukkes at skat ville vurdere du som ansat der drev via enkeltmands alligevel ikke kunne tage hele computeren år 1 da du ikke faktuelt er erhvervsmæssig selvstændig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:15
Så det vil ikke være det værd at rode med en enkeltmandsvirksomhed, da jeg stadig kan ville få fradrag fra som internet/computer som privat?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24

picifo:
Så det vil ikke være det værd at rode med en enkeltmandsvirksomhed, da jeg stadig kan ville få fradrag fra som internet/computer som privat?

nej det ville jeg ikke i alle fald - der er noget at vinde med computer og internet som du kan tage helt (dog ikke momsen) men du kan tage andel af begge privat som udgift - dog som ligningsmæsigt fradrag

Det er jo også lidt arbejde at momsangive hver måned på arbejdsgivers moms nummer og i rubrik B og kvartalsvis alm moms osv - og så vil du skulle have erhvervkonto formentlig - til let 3-4000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)