Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må Holding fakturere ydelser til datter?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Må et Holding fakturer ydelser til datterselskab, som Holding ejer 90% af? 

fX. Som fast beløb hver måned?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der principielt ikke noget i vejen for, men det er nok ikke "bare lige". Du løber jo nemt ind i moms-spørgsmål, f.eks.

Desuden kunne det måske blive opfattet som et forsøg på at undgå ansættelse i driftsselskabet, og det kunne blive en dyr forhøjelse.

Jeg vil opfordre til forsigtighed og en grundig samtale med en revisor.

vh

Steffen

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men hvis man er registreret bestyrerlsesmedlem i datter, kan man da ikke modtage honorar?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal udføre arbejde i selskabet, så synes jeg at du skal kigge efter at gøre det på samme måde som hvis det var enhver anden virksomhed. Det behøver jo ikke være en fuldtids-funktionæransættelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

asgerasger:

Ok, men hvis man er registreret bestyrerlsesmedlem i datter, kan man da ikke modtage honorar?

det synes jeg er skidt ide - du skal gøre det så der ikke er tvivl om at du er nærtstående der får penge for reelt ingen ting
Der er ikke forskel på skat eller indberetningspligt mellem løn og bestyrelses honorar, men du skal påvise en regulær indsats som nærtstående, ellers kan du få problem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser opgaver, jeg har tænkt mig at udføre som aktivt bestyrelsesmedlem - bogføring, vejledning, bankforhandlinger, startegi, marketing og meget meget andet. Er dette ikke nok til et bestyrelseshonar på fx. 30k om året?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

At være bestyrelsesmedlem er et personligt hverv. Det er jo ikke holdingselskabet, der er valgt som bestyrelsesmedlem. 

I praksis er det stort set kun advokater, som ifølge SKATs praksis kan køre bestyrelseshonorarer igennem selskaber.

I forhold til at holdingselskabet fakturerer driftsselskabet, så spørg lige dig selv - hvilken ydelse sælges der? 

Og hvem leverer ydelsen?

Hvis holdingselskabet ikke har ansatte/lønudgifter, så kan det jo ikke sælge nogen administrationsydelser. 

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, jeg var klar nok, beklager:-)

Når jeg taler bestyrelseshonar i datterselskab, så tænker jeg ikke at blande holding ind i det. Tænker et ganske almindelige bestyrelseshonar, som jeg som bestyrelsesmedlem vil blive beskattiget af (ligesom med løn). Jeg tænker ikke Holding skal fakturere datter for bestyrelseshonar, men blot at honaret bliver udbetalt til mig som bestyrelsesmedlem, og derved betaler jeg personskat heraf?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

asgerasger:

Jeg tror ikke, jeg var klar nok, beklager:-)

Når jeg taler bestyrelseshonar i datterselskab, så tænker jeg ikke at blande holding ind i det. Tænker et ganske almindelige bestyrelseshonar, som jeg som bestyrelsesmedlem vil blive beskattiget af (ligesom med løn). Jeg tænker ikke Holding skal fakturere datter for bestyrelseshonar, men blot at honaret bliver udbetalt til mig som bestyrelsesmedlem, og derved betaler jeg personskat heraf?

det kan det vel godt - men det er jo ikke anderledes end løn og så skal du jo som bestyrelse være registret og med i bod for div forsinkede ting som udgangspunkt. Ellers som rådgiver vil det være løn men samme skat osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)