Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk freelancer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, der ikke har nogen ansatte. Jeg vil gerne hyre freelancere fra forskellige steder i verden (Norden, EU og udenfor EU) til at lave forskellige opgaver. De er ikke ervhervsdrivende, men blot private personer. De forbliver i deres hjemlande og sender mig blot produkt og faktura.

Mit spørgsmål er, hvad jeg skal være opmærksom på med hensyn til dem i modsætning til danske freelancere.
1. Jeg har læste noget om, at de skal have arbejdstilladelse i Danmark. Kan det være rigtigt?
2. Skal de betale nogen form for skat i Danmark?
3. Normalt skal man indberette freelancerarbejde til Skat. Jeg går ud fra, at det også er tilfældet her. Tæller deres arbejde som AM-bidragspligtigt (felt 36) eller AM-bidragsfri (felt 38)?
4. Har jeg noget yderligere ansvar eller noget, jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Magnus
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

1 nej ikke hvis de ikke arbejder i dk

2 nej samme forudsætning

3 de skal angives som honorar gr. 05  til person uden CPR på deres fulde navn, adresse og fødselsdato måned år

4 du skal som jeg husker det være arbejdsgiverregistreret for at kunne indberette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:09
Hej John
Mange tak for svaret, jeg sætter stor pris på det.
Jeg er imidlertid stadig ikke sikker på punkt 3. Jeg fulgte din guide fra en ældre blog post om at indberette honorar, som du skriver her. Men når man har skrevet personens information og kommer videre til vinduet, hvor man skal indfylde oplysninger om løn, så er der to forskellige felter til B-honorar - et med AM-bidrag og et uden (36 og 38). Kan du fortælle mig, hvilken jeg skal bruge?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)