Hej med jer jer vil lige spørge jer til råds. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som er momsregistreret. Jeg har som primær branche: Kommunikationsdesign og grafisk design, bibranche 1 Undervisning i kulturelle discipliner, bibranche 2 Kunstnerisk skaben. Indtil nu har jeg holdt alt samlet, inklusivt min aktivitet som underviser i tegning og maling til private, som jeg har i virkelig begrænset omfang (den del er <10.000 om året). Min undervisning er ikke Momsfritaget i sig selv, hvis jeg har forstået rigtigt. Jeg er ret ked af, at skulle opkræve 25%MOMS til de private kunder jeg underviser til. Prisen bliver dyrere og mindre attraktivt i frohold til f.eks. aftenskolerne. Så tænkte jeg om jeg muligvis kunne oprette en anden SE-nr kun til undervisningen, som jeg ikke momsregistrerer. På den måde kan jeg fakturerer mine private kunder uden moms, hvis jeg har forstået rigtigt. Hvad tænker i om det? Passer det eller er det helt forkert? Mange tak til alle der har lyst til at sende et svar :-) Mange hilsener |
Nej - alt er momspligtigt for dit CVR når du er momsregistreret - du kan ikke drive noget i andet SE eller som andet SE er alene til opdeling af to momsregisrerede aktiviteter med moms delt for hver
Når din undervisning er momspligt og det lyder ret - så skal der opkræves moms og to SE kun ekstra arbejde
vh John Hannover