Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af årsopgørelse ved ret simpel PMV

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg oprettede sidste år en PMV i forbindelse med mt forfatterskab.
Det gjorde jeg på baggrund af, at forlaget der udgiver mine bøger er et medudgiver forlag.

Udgifter er min medfinansiering af udgivelserne, samt driftsudgifter for at have en erhverskonto i banken, samt lidt kørsel til foredrag.
Indtægter er royalty for bogsalg, bibliotekspenge og enkelte foredrag.
Der er ingen momsberegning i min PMV.

Jeg laver et regnskab via Dinero og det hele virker jo simpelt nok.

Nu nærmer tiden sig for årsopgørelsen, og jeg har aldrig før registreret udgifter og indtægter i en PMV

Er det rigtig forstået, at jeg indberetter de samlede indtægter i rubrik 15 og de samlede udgifter i rubrik 29?

De foregående år er bibliotekspengene registret som honorarindtægter. Nu vil jeg gerne have dem med ind i PMVen.
Kan jeg blot slette Skats fortrykte beløb fra foregående år og i stedet indregne beløbet under indtægterne i rubrik 15?

2020 er udgiftsåret, så derfor har jeg et mindre underskud for året. Vil det automatisk blive fratrukket min personlige beskatning?

2021 og frem er heldigvis hovedsageligt indtægtsbaseret :-)

Håber en af jer kan svare på mine spørgsmål

Mvh Kent
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43

Med PMV skal du bruge udvidet selvangivelse og angive dit resultat i 111 og ved underskud i 112 - og ja det trækkes så fra - forudsat skat ikke har spørgsmål til om det hele tiden har været med overskud for øje

Kørsel er ikke udgift i regnskabet - men ligger separat og trækkes fra resultat til skat og du gemmer så regnskab og kørebog 5 år - det må ikke tages som udgift men du kan jo hæve som du vil i mellemregning - bare hold det ude og træk det fra resultat til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:45
Tak for svaret John.
Så burde det være til at finde ud af.

Mvh Kent
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)