Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på porto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette emne har været oppe før.

Nu har jeg købt en vare via en hjemmeside. Og betalt for den samt fragt.

Jeg har nu modtaget faktura. Der er moms på varen, men ikke moms på fragten til PostNord.

Skal jeg gøre opmærksom på dette, eller skal jeg behandle fakturaen, som den er modtaget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Dette emne har været oppe før.

Nu har jeg købt en vare via en hjemmeside. Og betalt for den samt fragt.

Jeg har nu modtaget faktura. Der er moms på varen, men ikke moms på fragten til PostNord.

Skal jeg gøre opmærksom på dette, eller skal jeg behandle fakturaen, som den er modtaget?

jeg ville bare tage den som er - du tjener jo ikke på det da der ikke er moms og havde der været, havde du trukket den fra, og skat vil ikke kræve du er politibetjent for sådan en sag

Jeg ville dog gøre opmærksom på, at det er forkert og at uanset de køber porto uden moms skal der moms på alt. Det er også mere besværligt for dig der skal dele bogføringen så du har vare med moms og så tage porto på konto uden moms (ex gebyr)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John

Cookie - John Hannover:
jeg ville bare tage den som er - du tjener jo ikke på det da der ikke er moms og havde der været, havde du trukket den fra, og skat vil ikke kræve du er politibetjent for sådan en sag

Det er kun mere, hvis der bliver kontrolleret. Og nej varen er til firmaet 100%.

Det var bare mere, hvis jeg kan have "handlet i ond tro".

Jeg trækker kun momsen fra varen og som du skriver momsfri porto.

Jeg har gjort leverandøren opmærksom på det, jeg må se hvad svaret bliver. Jeg tror godt jeg kan gætte det :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Jeg har gjort leverandøren opmærksom på det, jeg må se hvad svaret bliver. Jeg tror godt jeg kan gætte det :)
 Big Smile han får jo så bare en momsopkrævning på hele sit fragtsalg og samme beløb i bod formentlig ved en kontrol

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)