Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs program, forskning og udvikling samt Erhvervs og Selskabsstyrelsens kontoplan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Først lidt baggrund: Jeg har i et længere stykke tid været i gang med udviklingen af et nyt måleinstrument. Jeg er nu nået til at skulle udarbejde mit første årsregnskab. Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med regnskabsprogrammer.

Mit ApS er en mikro B virksomhed. Derfor vil jeg gerne anvende Erhvervs og Selskabsstyrelsens standardkontoplan, som findes ved at google (kan ikke indsætte direkte link):

vejledning-standardkontoplan-virksomheder-i-regnskabsklasse-mikro-b

Jeg tror nemlig at det bliver nemmere at samarbejde med SKAT, hvis jeg anvender statens standard.

Ved I om denne antagelse er korrekt?

Da en stor del af mit ApS's udgifter er til forskning og udvikling, hvor der i 2020 er 130% fradrag, vil jeg gerne være sikker på at få bogført dette korrekt.

Kender I et regnskabs program som både kan anvende Erhvervs og Selskabsstyrelsens standardkontoplan samt bogføre forsknings og udviklingsudgifter korrekt?

På forhånd tak,

Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

RuneJacobsen:
Kender I et regnskabs program som både kan anvende Erhvervs og Selskabsstyrelsens standardkontoplan samt bogføre forsknings og udviklingsudgifter korrekt?
de fleste programmer passer rimeligt med standarplanen men der kan jo være skattereguleringer som gør, at man ikke bare kan tage tal direkte fra regnskabsprogram til regnskab .2.0 - 
Nej jeg mener ikke der er programmer til automatikk for forsknings udgifter 130% fradrag og fremførelsen af disse - det er jeg ret sikker på ikke findes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune

Som udbyder af et regnskabsprogram har jeg kigget på standardkontoplanen, men den er først og fremmest relevant hvis du har en ambition om at kunne overføre en balance fra regnskabsprogrammet til erhvervsstyrelsens Regnskab 2.0 Basis for at udfylde en årsrapport.

I vores løsning er årsrapport-delen integreret med bogføring, hjælp til beregning af selskabsskat, m.v. og dermed er standardkontoplanen lidt irrelevant. Her ender man med to filer som blot skal uploades på virk.dk

Den ekstra skattegodtgørelse på 130% er i princippet ikke særlig kompliceret at få med. Det sker via en justering af den skattepligtige indkomst.

Men, men ..... der er overvejelser om aktivering/afskrivninger eller ej, korrekt opgørelse af udviklingsomkostninger, check af om betingelserne er overholdt, overvejelse om at få skatten udbetalt, etc.

Jeg ville blive ekstremt imponeret hvis du på egen hånd kan gøre disse ting korrekt uden at have arbejdet som revisor. Du bør med andre ord få professionel hjælp.

vh Steffen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)