Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg ansætte folk her?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude.

Jeg har lavet havearbejde i noget tid nu, nogle gange med mine kammerater. Jeg er kommet til det punkt hvor jeg har så mange kunder, at jeg har brug for nogle medarbejdere til at hjælpe med arbejdet. Jeg er kun 17 år og har intet registreret firma, så jeg vil spørge om det er i orden for mig at betale nogle bekendte en fast timeløn for at lave arbejdet og tage en andel af betalingen fra kunden til at finansiere min havetraktor og andre omkostninger?

Tak på forhånd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hamdenlange21:
Hej derude.

Jeg har lavet havearbejde i noget tid nu, nogle gange med mine kammerater. Jeg er kommet til det punkt hvor jeg har så mange kunder, at jeg har brug for nogle medarbejdere til at hjælpe med arbejdet. Jeg er kun 17 år og har intet registreret firma, så jeg vil spørge om det er i orden for mig at betale nogle bekendte en fast timeløn for at lave arbejdet og tage en andel af betalingen fra kunden til at finansiere min havetraktor og andre omkostninger?

Tak på forhånd.

Du må jo ikke som sådan optræde som virksomhed og dermed kan du ikke rigtigt have ansatte - og du kan heller ikke have dem forsikret som der ville være behov for helt klart. Specielt hvis I optræder med havetraktor og div redskaber.

Du bør nok aftale med kunden at de betaler jer hver i sær - dig mest for traktoren osv - for at undgå, at det vil være sort betaling af dine venner (som du ellers som 18 årig med firma skulle indberette honorar til)

Jeg er heller ikke klar over, om dine kunder mister fradrag for håndværker/service fradrag når dit CPR er under 18 

Beklager det nok ikke lige var det svar du ville have, men vent og hør hvad andre mener

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok have registreret et firma, men det kræver tilladelse fra dine forældre og ifølge loven derudover tilladelse fra Statsforvaltningen (som er nedlagt).

Så vil spørgsmålet nok være hvem der kan give denne tilladelse i Statsforvaltningens sted - Familieretshuset har overtaget mange af opgaverne, men ved ikke om det her falder lidt udenfor, skader dog ikke at høre dem ad hvis det er.

Det kan også være dine forældre har lyst til at lave et firma sammen med dig hvor du bliver ansat, og de er direktører.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)