Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sambeskatning - hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammen med en anden ejer jeg anparter i to anpartsselskaber, som er forbundet. Det ene er et fællesejet holdingselskab, som 100 % ejer vores driftsselskab. De blev stiftet tilbage i oktober '20 med rullende kapital. I linket her (ditselskab.dk/mere-info/sambeskatning-og-haeftelse) står der, at man indenfor 1 måned efter stiftelsen skal sørge for at udpege et administrationsselskab til sambeskatning. Det har vi ikke gjort. Hvordan skal vi forholde os til sambeskatning? SKAL vi registrere det? Og hvad er konsekvensen, hvis nogen, for at vi ikke har gjort det endnu?

Ekstra info omkring vores situation:

- Holdingselskab ejer kun driftsselskabet og intet andet.

- Der har været absolut nul aktivitet i holding. Ikke en eneste post siden stiftelsen.

- Der er hverken betalt aconto skatter eller nogen andre skatter endnu.

- På et senere tidspunkt vil vi nok gerne ud i en spaltning af holding til to separate holdingselskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det skal anmeldes senest en måned efter stiftelse/indtræden og det kan være bødebelagt ikke at gøre det - men læs evt her https://www.ditselskab.dk/mere-info/saadan_fixe_du_sambeskatning 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I kan (eller rettere skal) registrere sambeskatningen på skat.dk

Når I gør det så angiver i stiftelsesdatoen i oktober som "start dato for indtræden i sambeskatning".

Jeg tror ikke at I vil opleve nogen som helst problemer med den lidt forsinkede indberetning, men husk sambeskatningen når det bliver tid til årsrapporter.

vh

Steffen

Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I to

Jeg kan ikke finde 'Grundregistrering' under Selskabsskat. Den fremgår ikke - hverken når jeg logger ind som holding eller drift. Er det blevet rykket, eller er det et tegn på, at det allerede er ordnet? Kan advokaterne ved stiftelsen have gjort det?

Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt det, og de er ikke sambeskattede. Jeg har sat advokaterne på sagen. Tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ja national sambeskatning er en lovmæssig pligt ved sådan fuldt ejerskab (over 50 som jeg husker det) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. Det bliver spændende at se, hvad der ellers dukker op af pligter og andet, som vi ikke er helt opmærksomme på. Hehe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det er et meget fint regneark :-) Jeg ved ikke om det er dig som står bag, men under alle omstændigheder et par forslag til forbedringer....

- I spørgsmålet om forsikringer står der "ejeren", men selv om der ofte vil være et sammenfald, så vil jeg mene at der burde stå "direktøren".

- I teksten om "regnskab" synes jeg at det ville være mere præcist at referere til at der skal "afleveres en årsrapport" (enten "udfyldes" med Regnskab 2.0 Basis eller "indsendes" med Regnskab 2.0 Special). Teksten "med generalforsamlingsreferat" kunne også give det indtryk at referatet skal indsendes, men det er jo ikke tilfældet.

Et par forslag til andre emner kunne være "Ejers gæld til selskabet", "Årsrapport afleveret for sent", "Selvangivelse/oplysningsskema ikke udfyldt til tiden", "Beregning af selskabsskat / skattepligtig indkomst".

vh

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er mine egne - bare i virkeligheden opr i forbindelse med lidt møder med Brian Mikkelsens stab i hans ministertid og møder i EOS - med tanker omkring IVS og hvad man kunne, for at forbedre lidt forhåndsviden

Jeg har ændret som du foreslog TAK ( og ja Generalforsamling er fra en tid hvor den vis skulle med så det skulle væk) Der er emner nok- jeg stoppede bare ved 13 ud fra gammel tipskupon :) 

Jeg har også lavet en - igen for sjov - til personlig virksomhed https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScFXgohu9MjNsMmwcLnjKy-EThcIEvsmtK7_SGWJ0tBUUa-Bw/viewform 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)