Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiere information til egen hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 1. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er en ny bruger her på forummet da jeg snart går i luften med egen virksomhed. Jeg har dog ofte benyttet Amino uden login.

Jeg arbejder på en online søgemaskine (et virksomhedsdirektiv) der skal gøre det let at finde den virksomhed du leder efter (ala just eat). For at få oprettet de første virksomheder har jeg to valgmuligheder. At opfordre virksomheder til at oprette en profil på et tom hjemmeside, eller selv at oprette de første 10-20 stk.

Spørgsmålet er som følger...

---- Er det lovligt at oprette profiler der benytter offentligt tilgængeligt information fra virksomhedernes hjemmesider (e.g. profiltekst, billeder)? Informationen er kun tilknyttet deres virksomhedsprofil.

Det var min tanke at informere virksomhederne om deres oprettelse - og at de kan overtage/slette siden hvis dette ønskes.


Mvh. S
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej. Det er ikke lovligt. Der er flere ting du ikke nå her.

1. Du må ikke kopiere deres logo.

2. Du må ikke kopiere deres profiltekst

3. Du må ikke skrive til dem omkring dét at skulle overtage profilen. Det er i hvert falde min opfattelse. Langt de fleste virksomheder er også reklamebeskyttet. 

Du kan dog stadig oprette profilerne. Blot kun med virksomhedsnavn og cvr-nummer og måske andre småinformationer. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)