Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unge må lave sortarbejde op til 1x.xxx, men hvad med forsikring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg her længe kørt og hjulpet folk med handyman opgaver. Såsom Vinduespolering, havearbejde, bilrengøring, rengøring, og større projekter. MEN jeg begynder og tvivle på at jeg kan fortsætte. Jeg er 14 år og nu kan man godt mærke at man ikke har nogle forsikring. For vores kunder er faste og jeg er meget mistroen til at tilbyde mine ydelser og selv skulle erstattet.

Har aldrig smadret nogle ting, har dog købt mit eget udstyr for ca 1x.xxx.

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre... Skal jeg prøve og lave en ny form for Hobby, der ærgerlige ved det er bare jeg elsker at lave fysisk arbejde, hoppe i arbejdstøjet og komme ud til kunder.

Hvad skal jeg gøre?
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 07:59

Du og andre må da ikke arbejde sort. Du skal have det via Frikort.

Mht. forsikring: Tag fat i familiens forsikringsselskab og spørg på pris. Ellers søg på nettet, eller prøv HEY.

Men aldrig sort. Du kan jo komme grueligt galt afsted.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 09:53

Tillæg til tidligere:

lucasA:
Jeg her længe kørt og hjulpet folk med handyman opgaver. Såsom Vinduespolering, havearbejde, bilrengøring, rengøring, og større projekter. MEN jeg begynder og tvivle på at jeg kan fortsætte.

Du kan heller ikke stå for et firma, da du ikke er 18 år!. Du er ude på den tynde is.

Den havde jeg lige overset. Men John Hannover kommer garanteret med en lille "opsang" til dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45

Du optræder jo ikke som firma men som person - Der er intet med at du må lave sort arbejde. ALT du tjener skal du opgive til skat = du  (en af dine forældre) skal anmode om forskudsopgørelse og oplysningskema til dig. Du har personfradrag så for de første mange kr (husker ikke i hovedet) betaler du alene 8% AM bidrag, men alt skal opgøres

Jeg synes du skal sige lige ud til dem du arbejder for, at du er 14 og ikke forsikret. Der er mange maskiner du ikke må betjene som 14 årig - da man kan komme mere end slemt til skade, og her kan de du arbejder for meget klart få et stort problem, men så længe du polerer vinduer, biler, gør alm rent og den slags, kan jeg ikke se et problem - heller ikke forsikringsmæssigt. Der er ingen af dem du arbejder for der som sådan kan stille store krav på erstatning fra en under 18 - det er den risiko man har ved en handymand under 18

Du/dine forældre kan undersøge, om ikke din egen private ansvarsforsikring faktisk dækker hvis du ødelægger noget når du polerer en bil for andre. Jeg tror det ikke, men så kan selskabet nok foreslå en løsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46

Du optræder jo ikke som firma men som person - Der er intet med at du må lave sort arbejde. ALT du tjener skal du opgive til skat = du  (en af dine forældre) skal anmode om forskudsopgørelse og oplysningsskema til dig. Du har personfradrag så for de første mange kr (husker ikke i hovedet) betaler du alene 8% AM bidrag, men alt skal opgøres

Jeg synes du skal sige lige ud til dem du arbejder for, at du er 14 og ikke forsikret. Der er mange maskiner du ikke må betjene som 14 årig - da man kan komme mere end slemt til skade, og her kan de du arbejder for meget klart få et stort problem, men så længe du polerer vinduer, biler, gør alm rent og den slags, kan jeg ikke se et problem - heller ikke forsikringsmæssigt. Der er ingen af dem du arbejder for der som sådan kan stille store krav på erstatning fra en under 18 - det er den risiko man har ved en handymand under 18

Du/dine forældre kan undersøge, om ikke din egen private ansvarsforsikring faktisk dækker hvis du ødelægger noget når du polerer en bil for andre. Jeg tror det ikke, men så kan selskabet nok foreslå en løsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)