Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS vs enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

jeg håber at nogle af jer kan svare på mit spørgsmål ifht IVS & enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har et IVS, da jeg har været medejer i en virksomhed tidligere og lige nu sidder jeg og er i gang med at starte egen virksomhed alene. Mit spørgsmål er så: kan jeg alene oprette et CVR baseret på mit nuværende IVS eller skal jeg lukke mit nuværende IVS og åbne en enkeltmandsvirksomhed? Eller kan man beholde sit IVS og åbne et enkeltmandsvirksomhed?

Jeg har forsøgt at google mig frem til et svar, men synes ikke jeg kommer frem til noget brugbart, så jeg håber at der sidder et klogt
hoved herinde og kan oplyse mig om det :-)

På forhånd tak,

Solluna
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er intet der forhindrer dig i at eje et IVS og samtidig have en enkeltmandsvirksomhed.

Dit IVS jo skal omdannes til et ApS (formentlig senest til efteråret) og med mindre du ønsker at lukke det ville det så ikke være muligt eller ligefrem ønskværdigt at drive din nye aktivitet i IVS'et?

vh

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Solluna:
Mit spørgsmål er så: kan jeg alene oprette et CVR baseret på mit nuværende IVS eller skal jeg lukke mit nuværende IVS og åbne en enkeltmandsvirksomhed? Eller kan man beholde sit IVS og åbne et enkeltmandsvirksomhed?
oprette via dit IVS - som datterselskab kan du kun hvis dit IVS har frie midler (ikke bare bankkonto) på 40.000 kr til at stifte et datter ApS  -Du kan sagtens have dit IVS stadigt og så oprette enkeltmandsvirksomhed ved siden af

Her kan du læse alt om at stifte og drive både ApS og enkeltmands - regnskab, skat, moms, og en hulens masse andet i letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med enkelmandsfirma, men du skal gøre dig klart, at så hæfter du selv med din formue, hvis der bliver anlagt sag. Hvis du opretter et ApS, så hæfter ApS,et med sin egenkapital.

IVS udgår forår 2022, og ændres til ApS. 

Du kan selvfølgelig også starte med et IVS.

Andelsbolig.nu

What do you want to do ?
New mailCopy

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
kan du kun hvis dit IVS har frie midler (ikke bare bankkonto) på 40.000 kr til at stifte et datter ApS 

Men står der nu kr. 40.000,00 på bankkonto og IVS er stiftet for f.eks. kr. 1,00, så kan IVS da omdannes til ApS ved bankudskrift - eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
kan du kun hvis dit IVS har frie midler (ikke bare bankkonto) på 40.000 kr til at stifte et datter ApS 

Men står der nu kr. 40.000,00 på bankkonto og IVS er stiftet for f.eks. kr. 1,00, så kan IVS da omdannes til ApS ved bankudskrift - eller?

Nej - kun ved nye 40.000 indbetalt kan bankudskrift bruges. Er det selskabets egenkapital så skal der revisorgodkendelse til. Ellers kunne der jo være 100.000 i gæld ud over hvad der stor i banken, så den ny lov gør alene, at man kan fortryde man ikke stiftede ApS med det samme, og dermed betale nye 40.000 ind, helt uanset om der står -30.000 eller + 40.000 i banken

Hvis man lavede fejl og fik indsendt kopi af banken bare - uden der var indbetalt 40.000 nye så ville selskabet være ulovligt stiftet og når noget gik galt ville man personligt hæfte - så man skal gøre det ret hele vejen - Ny generalforsamling og indbetaling af forskel mellem oprindelige f.eks 1 kr og op til 40.000 = 39.999 nye kr og så kontoudtog der viser denne nye private indbetaling - Så vil det være lige meget om selskabet inden havde 200.000 kr negativ kapital og nu bare har 159.999 kr negativ kapital rent stiftelsesmæssigt 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

-160.001  Geeked

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)