Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere ejer i ApS stifelse af Holdingselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har sammen med mine partnere et ApS, hvor vi igennem selskabet driver webshops. Vi har nu haft et godt år med gode resultater, og snakker om hvordan vi vil udbetale overskud

Vi har hver især forskellige holdninger til hvor ofte og hvor meget vi hver især vil have udbetalt. Derfor har vi kommet på ideen, med hver især at stifte et holdingselskab og derfor selv have kontrol over hver vores del.

Derfor har jeg et par spørgsmål i forhold til dette.

Ville dette være en god ide? Og er der nogle ulemper ved dette?

Hvad er omkostningerne iforhold til hver især at få stiftet et holdingselskab? (Vi er 4).

Tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle i have gjort fra start i så fald nærmest -I kan ikke gøre det ved aktieombytning med revisor erklærong, for der skal man have 50% af selskabet - og så er der jo omk per holding - vel let 1000 kr til lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direktøren + bank som kan koste 4000 kr i start og så måske 1500 per år + regnskab som nu så også omfatter holding for hver af jer + drift

Der er ikke anden fordel end udbytte kan føres op uden skat ved over 10% ejerandel (husket i hovedet) - og så kan hver især vælge at lade det stå, eller tage det ud og på den måde have en frihed. Sambeskatning i øvrigt - tvungen sambeskatning er først over 50%

Omvendt så vil det jo så kunne give topskat når det tages ud, i form af først 22% skat i drift - og så udbytteskat med måske 42% når det tages ud til en selv = topskat  - og for de første 27% som svarer til bundskat

I vil skulle tage samme % udbytte hvis i ejer lige meget så I kan ikke skævfordele som i kunne i P/S - IVS osv

I kan jo godt tage løn forskelligt når/hvis I udfører noget forskelligt f.eks - uden holding 

Da aktieombytning ikke kan ske, kan jeg ikke se andet end i vil skulle oprette et holding hver med 40 t ind hver - og så betale skat af værdistigning i anparternes værdi når I sælger dem fra privat til holding (må ikke bare give billigt da det så kan udløse skat i sig selv) I kan jo indhente tilbud på opgaven som jeg vil råde til at have revisor ind over, men det kræver jo altså en investering på 40.000 fra hver til 4 nye selskab - som udgangspunkt + altså de der faste omk ved 4 selskaber

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, med den lille tilføjelse:

Der er mange selskaber hvor ejer-andelen er privat hos nogle og i holding hos andre. Så det er frit hvad man vil. Du kan bare gøre det kun for dig selv. 

Vi har også set en del, som på bagkant finder ud af at holding var en god ide, men der er flere for hvem det er en unødig omkostning, og besvær. Tænker du på potentielt flere virksomheder fremadrettet, andre webshops osv. så er det en god ide. Er det kun til denne ene, så skal den alligevel op og runder et betragteligt overskud førend det giver mening. Det koster både bankudgifter, administration og regnskab, og så forsikring. OG hvad vil du så gøre med pengene når de står på din holdings-konto, det skal du jo også have en ide om.

Og så var det måske en god ide med ejeraftale der beskriver udbyttepolitikken i jeres selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)