Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af ny hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen :)

Jeg ønsker at lave det forbudte, nemlig at starte en hjemmeside uden at kunne programmere. Dette er oftest en dum ide, især når projektet udelukkende er fordi man synes det er sjovt, og nok ikke kommer til at tjene penge på det.

Jeg ønsker at starte et internet baseret spil op som minder om aktiedysten.dk . Jeg har ingen anelse om hvad det koster at bygge sådan en hjemmeside op?

Det der skal foregå på min hjemmeside, er at den skal baseres på information, fra en anden side/andre. Der ville jeg høre om det er muligt, eller om man skal have tilladelse fra den side man ønsker at bruge.

Hvad koster det evt. hjemmeside op?

Nogen ide? evt skriv herinde under pb, så kan jeg give lidt mere information om hvad projektet går ud på :)
Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Lad os bare starte ud med at sige at du skal have et 6-cifret beløb klart.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke dumt at lave en hjemmeside/et projekt blot fordi man ikke selv kan programmere. Det nemmeste ville være, at skaffe en aftale omkring API med de forskellige sider du skal hente informationerne fra.

Nu ved jeg ikke hvordan og hvilke informationer du skal hente og bruge - ej heller hvordan spillet reelt skal fungere. Men jeg tror godt, at du kan regne med et beløb på 50.000+ (formentlig tættere på 100.000), hvis du skal have lavet noget der virker optimalt.

Hvis nogen  tilbyder dig, at lave det i WordPress eller andet I den dur, så løb din vej.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jeg havde nok valgt at købe en der virkede i forvejen og ændre den.

Du kan finde flere til salg her https://zebravo.dk/

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske en der ved hvordan hjemmesiden aktiedysten.dk er bygget op? både ift til programmering, men også hvordan informationen fra andre sider er bygget op?
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig sige at Martin nok har ret, hvor Nicheweb måske er lidt for beskedent: beløbet er væsentligt højere end kr. 100.000,00.

Men ...

Nicheweb:
Hvis nogen  tilbyder dig, at lave det i WordPress eller andet I den dur, så løb din vej.

... er en sandhed med modifikationer. Hvis nogen tilbyder dig den side med eksisterende moduler, så ja. Men hvis en programmør selv programmerer et plugin, specielt designet til din webside, så vil jeg ikke synes at idéen er så tosset. Selvom jeg ikke selv skulle vælge det.

Albert

Tilmeldt 21. Jan 21
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Mads_Danmark:
Måske en der ved hvordan hjemmesiden aktiedysten.dk er bygget op? både ift til programmering, men også hvordan informationen fra andre sider er bygget op?


En custom udviklet hjemmeside som Aktiedysten er typisk opdelt i en frontend og en backend del.

Frontend er som regel udviklet i enten Angular, React eller Vue, som alle er JavaScript frameworks.

Backend kan være udviklet i mange programmingsprog. Det kunne være f.eks. i Laravel, som er et PHP framework.

En hjemmeside som aktiedysten kommunikerer med andre hjemmesider via en API, som kildesiden stiller til rådighed.

Du bør lade det være op til udvilkleren at vælge sprog og frameworks.

Et CMS som WordPress er et rigtig dårligt udgangspunkt til en hjemmeside som aktiedysten.

Aktiedystens backend er udviklet i Golang og frontend er udviklet i React.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Lad mig sige at Martin nok har ret, hvor Nicheweb måske er lidt for beskedent: beløbet er væsentligt højere end kr. 100.000,00.

Men ...

Nicheweb:
Hvis nogen  tilbyder dig, at lave det i WordPress eller andet I den dur, så løb din vej.

... er en sandhed med modifikationer. Hvis nogen tilbyder dig den side med eksisterende moduler, så ja. Men hvis en programmør selv programmerer et plugin, specielt designet til din webside, så vil jeg ikke synes at idéen er så tosset. Selvom jeg ikke selv skulle vælge det.

Albert

Mjah, jeg er enig I første del. Anden del er jeg dog uenig i. Jeg vil aldrig kunne se WordPress som værende en seriøs platform til sådan en type hjemmeside - men igen - det er selvfølgelig blot min ligegyldige mening. Jeg anbefaler meget sjældent wordpress.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicheweb:
det er selvfølgelig blot min ligegyldige mening

Det er i hvert fald ikke ligegyldigt :)

Jamen jeg vil heller ikke selv foreslå WordPress som basis for hjemmesiden, men hvis dette spil ikke er helt vildt grafisk, og heller ikke er særlig indviklet, men der skal kunne logges på som bruger, der skal kunne købes et abonnement, og der skal kommunikeres via e-mail, samtidig med at websitet skal sikres, så har WordPress allerede en del funktioner, som ikke skal udvikles: du kan bruge Wordfence til at sikre websitet, og en hel del andre plugins til at opnå funktioner som er opfundet for længst: ingen grund til at opfinde hjulet igen.
Igen, jeg ville ikke selv gøre det, men det er i hvert fald billigere at få programmeret et WordPress-plugin end et website hvor alle funktioner skal programmeres mere eller mindre fra bunden. Så derfor vil jeg mene at WordPress ikke er så tosset.
HVIS jeg skulle bruge et framework, så ville jeg nok kigge efter CodeIgniter.

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle de gode svar.

Jeg har hvertfald fået noget at tænke over :) På nuværende tidspunkt er 100.000+ måske lige lidt mere end jeg havde regnet med. Forstår selvfølgelig godt hvorfor der skal koste så meget, men sandsynligheden for at det overhovedet kommer til at tjene en krone er minimal. Dette "spil" skulle udelukkende være fordi, jeg selv tænker det kunne være sjovt at spille.

Men der er da noget at tage til overvejelse :)
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)