Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postering af Styling produkter & Restaurant besøg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I plejer at være så gode til at svare herinde, - og jeg bliver pludselig i tvivl om jeg gør det rigtigt, så jeg har 2 spørgsmål!

1) jeg køber tit blomster, frugt, mm. som skal bruges til at style med når jeg tager billeder. Dette videre fakturerer jeg kunden senere samme med shoot & styling. 

Hvordan registrerer jeg min udgift? Jeg kan se at jeg generelt har posteret min udgifter under vareforbrug. Men da jeg ikke har et "lager" som sådan bliver jeg i tvivl om den skal hedde "varekøb" - Hvis den skal det kan jeg kun se Varekøb EU og der kommer ikke moms på... 

I Dinero kan jeg ikke se andre variable omkostninger som matcher pånær Vareforbrug, men - Hvad siger i? 

2) jeg har betalt for nogle frokoster og noget kaffe til møder med samarbejdspartnere, potentielle kunder mm. Hvordan posteres dette. Jeg forstår det som at jeg kun må postere en procentdel? - How?  (jeg er blot enkeltmandsfirma)

På forhånd 1000 tak

Pia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

enten brug vareforbrug 2000 som er med moms eller lav ny konto som styling mm 2020 med moms - Det er god ide tydeligt at  vise du fakturerer videre, for hvis det af skat kunne ses som blomster til eget kontor eller hjemmet - så vigtigt at du viser det ikke er det.2

2'

frokoster og andet er med kun kvart momsfradrag og kun kvart fradrag for udgiften og jeg mener den hedder 4140 - MEN jeg mener jo så også du selv - når årsregnskab skal opgøres, selv skal lægge 75% af værdien på kontoen til dit resultat, for ikke at trække fuldt fradrag - Jeg mener kun, at hvis du benytter deres skattepakke (god) så får du det selv angivet. Du ser selv at den står med moms som kvart - så den del falder på plads

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John, så er den go´nok den med vareforbruget. Jeg påfører altid en note hvor det tydeligt fremgår hvad det er til + på kvitteringen.

Mht den anden. Regner jeg bare 25% af beløbet inkl moms ud og påfører dette på "repræsentation" kontoen?

Det med de 75% forstår jeg ikke? Dem taber jeg vel "bare"/får nul fraddrag eller andet...korrekt?

mvh Pia

 

'

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, lige et spørgsmål mere til posteringen i forbindelse med Frokost.

Hvis jeg kun må postere de 25% , så vil det jo ikke stemme med banken når jeg har betalt med firma kortet. Vil det sige at man ikke må bruge firma kortet der, men skal lave det som udlæg fra privat kontoen osv....? Forstår du hvad jeg mener? :-9 

Mvh Pia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia Vestergård Simms:

Mange tak John, så er den go´nok den med vareforbruget. Jeg påfører altid en note hvor det tydeligt fremgår hvad det er til + på kvitteringen.

Mht den anden. Regner jeg bare 25% af beløbet inkl moms ud og påfører dette på "repræsentation" kontoen?

Det med de 75% forstår jeg ikke? Dem taber jeg vel "bare"/får nul fraddrag eller andet...korrekt?

mvh Pia

Normalt bogfører du hele beløbet på repræsentation med kvart moms. Det er jo udgiften for firmaet. Det er derfor man ofte har et driftsresultat - og et skatteresultat. Derfor bogfører man normalt hele beløbet og så, når året er gået, tager man 75% af beløbet fra konti med kun 25% fradrag (der kan være flere) og lægger det til sit resultat som man bruger til skat

Så er du hvad du har i drifts udgift - og hvad du har i resultat til skat - og ja - det vil give samme resultat til skat som det du foreslår - Skat vil nok bare spørge til det, for normalt er det hele beløbet man bogfører og så laver man det som hedder skatteregulering (der kan også være andre f.eks kørsel for virksomheden i egen bil hvor man trækker beløbet fra kørebogen FRA resultatet for at få resultat til skat - og gemmer kørebog)

'vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)