Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto tilsluttet før første salg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en revolut konto hvor jeg skal sende en blanket med posten for at kontoen kan blive godkendt til nemkonto for firmaet. (enkeltmandsvirksomhed)

Mit spørgsmål er, må jeg gå igang med at sælge så længe nemkontoen er tilsluttet inden kvartalsregnskabet?

Ellers er der jo ikke andet for at afvente 1-2 uger på at de modtager og sender retur svar..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er personlig virksomhed må du gøre helt som du vil - også modtage penge privat, men her kan banken så finde på at lukke din konto - i selskabsform måtte du også sælge, men ikke modtage penge privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

NemKonto tilslutning har intet som helst at gøre med om du må bruge kontoen eller ej. Du skal i princippet først have NemKonto tilknyttet når du skal modtage penge fra det offentlige. Så længe der er tale om erhvervskonto kan du bare gå i gang.

Selv hvis der var tage om et selskab, er det tilstrækkeligt at kontoen er oprettet i selskabets navn. Der er intet krav om at en selskabskonto skal være tilknyttet som NemKonto for at kunne anvendes (omvendt vil det heller ikke være lovligt at anvende en udenlandsk privatkonto som selskabskonto, selvom den tilknyttes som NemKonto for selskabet via blanket).

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

CasperHR:
Jeg har en revolut konto

Du har jo en konto, ved Revolut, så du kan bare gå igang.

CasperHR:
jeg skal sende en blanket med posten for at kontoen kan blive godkendt til nemkonto for firmaet.

Korrekt, den skal sendes til Aalborg. (Husk der er 2 sider) Du skal have vitterlighedsvidner også.

Så modtager du en aktiveringskode og kan kan du modtage penge fra det offentlige.

Nemkonto og firmakonto er 2 forskellige ting, selvom det er den samme!. Det offentlige må ikke betale via kontonummer eller IBAN.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lige indskyde at blanketten godt må sendes med mail til support@nemkonto.dk, selvom de skriver at den skal sendes med posten. Jeg talte med NemKonto support, som anførte at de anbefaler man sender med posten, men at det ikke er et krav. Jeg har selv været med til at få en NemKonto ansøgning godkendt via e-mail.

Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

God information! TAK.

Og tak til alle jer andre, så må jeg heller igang med at fyrer nogle produkter af.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)