Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af andel i ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 35
Fra  usbstikket.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er blevet tilbudt en andel i et ApS selskab, men er i tivivl om hvordan sådanne foregår.

kan det passe hvis jeg ikke ejer et Holding selskab, at jeg skal oprette et nyt, med kapital på 40.000?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Du kan sagtens selv (privat) eje en andel.

Som du skriver kan du også stifte et holdingselskab (som du ejer privat 100%) som så bliver medejer af det selskab der er tale om.

Der er ikke noget helt nemt svar på om et holdingselskab giver mening for dig. Holdingselskabet er mest relevant hvis du ser en stor fremtid for pågældende selskab - f.eks. din ejerandel gerne skulle få en værdi på 1 mill. kr eller mere.

Du kan læse lidt mere på www.mitholding.dk også om omkostningerne og det praktiske med at have et holdingselskab.

Andelen kan iøvrigt overordnet anskaffes på to måder ... ved at du køber andelen af en eksisterende ejer (som får pengene) eller ved at der laves en kapitalforhøjelse i selskabet. I sidstnævnte tilfælde lander dine penge på selskabets bankkonto.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Vinge:

Hej,

jeg er blevet tilbudt en andel i et ApS selskab, men er i tivivl om hvordan sådanne foregår.

kan det passe hvis jeg ikke ejer et Holding selskab, at jeg skal oprette et nyt, med kapital på 40.000?

Ja hvis du skal eje via holding så skal du det - men du kan jo sagtens eje selv som alle andre aktier og anparter - helt privat

Læs lidt om holding fordele/ulemper. Mange ender med at fortryde holding - som let kan koste 5-10.000 kr om året - bank - lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn eller ej for adm dir, regnskaber osv - men der er jo også en del hvem holding kan give stor mening. Det er IKKE for at spare skat

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)