Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport samt lukning af ApS uden aktivitet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer kloge hoveder :)

Min mand og jeg har et ApS som blev stiftet i 2018 da vi blev medejere af en virksomhed hvor holdingselskabet skulle skyde penge ind i dette.

Vi gik ud af dette igen i oktober 2019. Vi vil nu lukke ApS, ja vi har været lidt langsomme i optrækket.

Der har intet aktivitet været i holdingselskabet i hele 2020, så jeg er lidt i tvivl om hvad vi skal skrive i en årsrapport - vi har haft en revisor til at gøre dette de to andre gange. Derudover skal man udfylde en erklæring fra Skattestyrelsen, skal der bare stå 0,- i alle felterne i denne?

Håber I kan hjælpe en der bare vil have det skide selskab lukket ned, det kan vel for fanden ikke være så svært når der intet har været i det i 1,5 år.

På forhånd tak

Stine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jo lukkes - ikke bare laves regnskabs for- læs om lukning ved erklæring

Der er vel også ofte omk. så som lovlpligtig arbejdsskadeforsking anset løn eller oms - og bank - men i alle fald-  det skal jo enten lukkes, eller indberettes og der skal så nu også laves kontrollerede transaktioner indberetning i personlig skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har intet været af løn, forsikring mm. Nej. det eneste der nogensinde er gået ind i holding er afdraglånet der blev indskudt fra start ellers er det ikke brugt til noget.

kan man ikke nul-indberette eller noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Stineappelgren:

Der har intet været af løn, forsikring mm. Nej. det eneste der nogensinde er gået ind i holding er afdrag på lånet der blev indskudt fra start ellers er det ikke brugt til noget.

kan man ikke nul-indberette eller noget?

nej - fuld årsrapport med balance også for lån og alt er krævet + selskabsselvangivelse + personligt skema over kontrollerede transaktioner - og så få skatteerklæring for at kunne lukke via selskabsstyrelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, så

Stineappelgren:
forsikring

der jo er lovpligtig, den skal da fremgå af regnskabet. Holding kan godt dække flere "døtre". Men er der ikke holding, så er det drift.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)