Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at forstå momsregnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino netværk

Efter 4 år med stor succes, med mit hobbyprojekt hvor jeg sælger kreative produkter til børn, vil jeg CVR registreres og prøve lykken med en reel virksomhed. Jeg øger min produktion og vil derfor tjene mere end 50.000 kr. om året. Umiddelbart forstiller jeg mig det er en enkeltmandsvirksomhed, som jeg skal oprette.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber på at få hjælp til at forstå. 

-Er der en der vil hjælpe mig med hvilken branchekode jeg skal bruge?  Selvfølgelig med lidt flere detaljer om, hvad det er jeg sælger. Jeg kan umiddelbart ikke selv finde den rette kode, ej heller hvis jeg forsøger at sammenligne mig med andre lignende virksomheder. 

- Ifht. moms regnskab. Kan jeg lade moms, fra indkøb af materialer købt før CVR registreringen, indgå i regnskabet? 

-Jeg er i tvivl om hvornår mit regnskabsår starter. Bestemmer jeg selv dette? 

-Jeg søger en anbefaling af et overskueligt regnskabs program

Jeg glæder mig til at høre fra én af jer:-)

Kh Kathe

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathe.

Det lyder da rigtig spændende Big Smile

Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne hjælpe dig - det er faktisk noget af det, jeg er bedst til. Skriv gerne til mig på kh@khfinans.dk eller se mere på min hjemmeside.

Fortsat god dag.

Mvh.

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kisser1980:
Efter 4 år med stor succes, med mit hobbyprojekt hvor jeg sælger kreative produkter til børn, vil jeg CVR registreres og prøve lykken med en reel virksomhed - Ifht. moms regnskab. Kan jeg lade moms, fra indkøb af materialer købt før CVR registreringen, indgå i regnskabet? 
nej - så snart du har drevet noget af det inden momsregistrering og haft noget som helst salg, kan du ikke det Du har vel også ført regnskab i de 4 år - og dermed har du jo i øvrigt materialer med. Husk - materialer er IkKE en omkostning før de er brugt/solgt - varelager skal tælles op til indkøbsværdi og og tillægges http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html 

Dit regnskabsår startede for 4 år siden og kører bare videre, eneste forskel er, at du nu har moms ind og ud fra du momsregistrerer dig. Du er fuldt samme regnskabspligtig for dine 4 "hobby" år så du er nu - og har hele tiden skulle angive dit resultat til skat i udvidet selvangivelse. Der er ikke ændret andet end moms ved at du får CVR


Det løber så altid fra 1/1 til 31/12 

Jeg tror du vil finde www.dinero.dk lettest som regnskabsprogram

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)