Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge opskrifter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Har sammen med en programmør oparbejdet en lille drøm om at sælge Restaurant Opskrifter, men er det overhovedet noget folk gider at købe?

Vi har en Michelin Restaurant, som gerne vil være de første der ligger op, så det ville blive opskrifter af høj kvalitet, men igen er det om privat personer gider at bruge 10 - 100 kroner på en opskrift, selvom de ved hvilken restaurant den kommer fra?

Håber der er nogle der kan byde ind?

Med Venlig Hilsen

Andreas

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Untitled C.:
men igen er det om privat personer gider at bruge 10 - 100 kroner på en opskrift

 

Nej, tror ikke folk som sådan vil betale for en opskrift, men der er flere måder at tjene penge på, de kan få adgang som medlem, til at hente opskrifter, eller i kan tjene penge på reklame, ved at folk kommer og besøger jeres site og klikker rundt. 

Jeg redigerer mange mad video, hvor vi laver en freebee, som de viser (blikfang) på 2 minutter, og redigerer derefter op til 25Gb råfilm, ned til en 10 minutter opskrift.

Mange af dem bruger disse videoer, til at hente publikum ind til deres site og de får også indkomst fra leverandør af udstyr, ved at vise knive, skåle, bestik, hvordan man sliber en kniv rigtig med det "rigtige" udstyr osv.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det giver jeres restaurant mere værdi at lave mad og give opskrifter ud gratis på youtube og den vej igennem skabe et større brand omkring jeres restaurant. Du kan f.eks. se hvordan Jacob Jørgsholm gør på hans youtube kanal. Jeg går ud fra i tjener mere på at få kunder ind og spise end i vil gøre ved at sælge en opskrift. Ser man på Jørgsholms social blade, så har han ramt +-100.000 visninger om ugen i december måned, og hans nytårsmenu ud af huset blev fuldstændig udsolgt på ingen tid. Jeg tror det er vejen at gå, men selvfølgelig en lidt anderledes vinkel end den du selv tænkte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

den tror jeg ikke på - hverken til 10 eller 100 kr - I fanger ikke folks nysgerrighed når der er masser af gratis opskrifter på alt - og hvis I som Michelin arbejder som andre, så bruger i masser af råvarer som private slet ikke har.

Tilsæt 10 g snegleæg som pynt på toppen af den letstegte strudsefilet - OG

Tre dråber grannåle olie kogt ud i en skefuld vintage champagne tilsættes de blancherede vintage-bay østers og anrettes med finthakket frisk ramsløg og toppes med en halv teske Oscietra stør kaviar. Som variant kan dagsfriske skovmyrer blancheres og anbringes i kanten af serveringen Stick out tongue

Jeg tror en del vil skuffes over det vanskeligt tilgængelige - så nej - opskrifter  -de store vanskelige michelin- kan ikke sælges til den almene befolkning i et google univers hvor der er masser af gratis og let tilgængelige opskrifter på det langt mindre vanskelige - men dog luxuriøse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Oct 20
Indlæg ialt: 13
Fra  Vendino ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig her! YouTube er vejen frem, her kommer god SEO praksis også ind i billedet (YouTube er en søgemaskine). Gode madvideoer er også et stort hit, hvor mange strømmer til for god underholdning. Invitér nogle kendte YouTubere over til smagning (hvis man overhovedet må det), server noget mad, og lad dem rate det (blot et eksempel). Giver en god start til jeres kanal. 

Måske kan man lave sine egne produkter, som kan købes online (f.eks. merchandise, lækkerier, eller noget helt tredje). Plus jeg tror der vil blive godt booket op i restaurenten, når restriktioner på et tidspunkt lempes.

Jeg vil mene det bliver lidt svært at sælge opskrifter, for i princippet vil enhver kunne dele jeres opskrifter efter at have købt dem (som f.eks. en e-bog). Læg dem bare op til fri afbenyttelse og begynd at tjene penge på reklamer og varesalg istedet for. 

Håber du kan bruge mit svar til noget og at det hele går godt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil så gå imod alle andre i tråden her og sige, at inkluderes opskrifterne i f.eks ugeplaner eller weekendshyggemad, så kan du sagtens sælge opskrifterne. Men ikke bare de rå opskrifter med mængderne af ingredienserne og fremgangsmåden. 

Mad sælges visuelt, så der skal laves billedmateriale og måske videomateriale til. 

Så vil du helt sikkert kunne sælge en uge/weekends madplan til 50-100 kr. Det gør mange af de større madbloggere med ret stor succes :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)