Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for mobilt kontor til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har brug for et hjemmekontor samt en smule lagerplads, men det kniber med pladsen i huset.
Derfor har jeg kig på et mobilt kontor i stil med dette: imgur.com/pN8KibE 

Tanken er, at det skal stå hjemme hos mig selv som kontor (udelukkende til brug i virksomheden) og en sjældent gang i mellem tages med ud på opgaver af længere varighed. 

Må jeg trække vognen fra i mit enkeltmandsfirma? Jeg benytter mig ikke af VSO.
Kan jeg trække prisen af strøm fra, hvis jeg sætter en måler på når den holder hjemme?

Jeg vil forestille mig der kan være problemer med forsikring ift. indbrud - er der andre ting jeg bør være opmærksom på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke se billedet men hvis vognen overhovedet kan bruges privat vil du få store problem med skat af den anvendelsesmulighed - det er rådigheden der tæller

jeg ville ikke gøre det uden revisor siger god for det og vil tage et evt slagsmål med skat både om anvendelse evt rådighed og behovets tydelighed. Alternativt bindende svar fra skat, men vent på andre
Dertil hvis det står på privat grund vil det vel være helt som hvis du ville bygge Annex til firmaet på den og det ville ikke gå

Ja til fradrag for forbrug hvis den alene er indrettet til kontor/firma og behovskrav anses for opfyldt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)