Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter eller etableringskonto

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har netop starten en ny virksomhed, og er i dialog med min bank om jeg skal oprette en iværksætter konto eller etableringskonto.

Jeg har de sidste 5-6 år arbejdet med at arrangere, afvikle og sælge bryllupper i Danmark for en privat virksomhed. Og nu vil jeg forfølge drømmen om at sælge bryllupper i udlandet.

Jeg forventer først at kunne leve af det 100 % om 2-3 år. Både fordi at bryllupper tager typisk 2-3 år om at blive arrangeret, Samt fordi at den nuværende coronasituation, gør at det er meget vanskeligt at rejse rundt i Europa.

De sidste par år, har jeg betalt topskat - ikke super meget, men jeg tjener mellem 30.000-40.000 over topskatte grænsen.

Min plan er at overføre et månedligt beløb på mellem 1.500-2000 på kontoen, samt indskyde hvad jeg for udbetalt af bonuser.

Et af mine spørgsmål er:
- Må man løbende bruge de penge der står på etableringskontoen? Eks. hvis man har "sparet" 40.000 op, og ønsker at etablere et APS.?

Et andet spørgsmål er:
- Hvis jeg i løbet af nogle år finder ud af jeg hellere vil bruge det opsparede på at købe en etableret virksomhed, kan jeg så dette?

Og det sidste:
- Hvad skal jeg vælge - etableringskontoen, eller iværksætter kontoen?

Glæder mig til at høre jeres svar.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)