Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri - fri telefon

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En selvstændig vil skulle beskattes af fri telefon fuldt-  bare den en gang er med hjem  - modsat for en ansat - hvor den kan være uden skat hvis medarbejder laver tro og love erklæring om ikke at bruge den privat, og arbejdsgiver påtager sig kontrollen. En ejer kan ikke lave tro og love  til sig selv - så for ejer er der ingen vej uden om skatten (dine link fremgår på samme måde det er medarbejder) Hovedaktionær er ejer og kan ikke slippe - det er bare et af flere punkter, hvor man som ejer ikke ses som almindelig ansat

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 23:13

Cookie - John Hannover:

En selvstændig vil skulle beskattes af fri telefon fuldt-  bare den en gang er med hjem  - modsat for en ansat - hvor den kan være uden skat hvis medarbejder laver tro og love erklæring om ikke at bruge den privat, og arbejdsgiver påtager sig kontrollen. En ejer kan ikke lave tro og love  til sig selv - så for ejer er der ingen vej uden om skatten (dine link fremgår på samme måde det er medarbejder) Hovedaktionær er ejer og kan ikke slippe - det er bare et af flere punkter, hvor man som ejer ikke ses som almindelig ansat

Det er korrekt at der i link står medarbejder, men i et selskab er man jo "medarbejder". Nu er skat jo tydeligvis blevet underkendt flere gange - gået fra at smartphone funktioner blev fortolket til at telefonen blev skattepligtig, og der også er blødt op på nogen privat brug.

Jeg synes ikke at jeg finder lovgivning der beskriver dette, men det lyder logisk at Skat ville fortolke strammest muligt for ejere, men er det lov eller velbegrundede antagelser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:

Det er korrekt at der i link står medarbejder, men i et selskab er man jo "medarbejder". Nu er skat jo tydeligvis blevet underkendt flere gange - gået fra at smartphone funktioner blev fortolket til at telefonen blev skattepligtig, og der også er blødt op på nogen privat brug.

Jeg synes ikke at jeg finder lovgivning der beskriver dette, men det lyder logisk at Skat ville fortolke strammest muligt for ejere, men er det lov eller velbegrundede antagelser?

der er masser af lovgivning hvor netop ejer ikke bare er ansat - men jeg har ikke juletid at finde det - det er ex også ved personalegoder mm så ja - det er lovgivning, og som du skriver, jo ikke helt ude i sovsen trods alt. Det er sådan set helt generelt at man ikke kan lave tro og love erklæringer skattemæssigt til sig selv om noget som helst - kun til en arbejdsgiver der kan påtage sig ansvar for kontrollen.¨Samme i a-kasse sammenhæng, hvor man som ejer i ApS ikke bare er ansat - der lige kan fyre sig og få dagpenge men stadigt eje selskabet Det er en lang række love som jeg ikke har tid at finde. Lidt som Morten Østergård der sagde han havde en alvorlig personale samtale med krænkeren (ham selv) den holder jo ikke 
Nu er det jo heller ikke verden om helt ærligt - vi taler generelt småpenge - så mere principiel interesse - og samme årsag at man ikke kan være fri som ejer i personlig virksomhed heller

jeg er sikker på du kan få et revisionsselskab til at grave lovene frem

vh John Hannover

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 00:42

Tak for svarene - du har jo ofte svarene på fingerspidserne, så det var nu ikke for at du skulle bruge hele Julen!

Godt Nytår!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00

BroncofanDK:

Tak for svarene - du har jo ofte svarene på fingerspidserne, så det var nu ikke for at du skulle bruge hele Julen!

Godt Nytår!

Helt samme til dig. 
Det er lidt sjovt at tænke på, for mange er jo sure over de ikke som ejer har samme mulighed som ansatte - men glemmer, at de som ejer jo betaler godet selv, med penge de eller kunne have taget i lån

Tag Julegave 800 kr - (ikke momsfradrag)  besparelse 22% selskabsskat 176 kr og de står med 624 kr i udgift i selskanet halleluja . Have de taget samme 800 kr i løn  så havde de haft samme besparelse 22% men 40% skat eller 18% mere - så den faktiske besparelse for ejeren ved at lade selskabet betale julegave til 800 kr var 144 kr - engang Hallejula mere

Det er samme med fri bil - mange glemmer, at JA det koster 25% af mindst 160.000 kr + miljøtillæg - og det er jo så prisen for en ansat der IKKE skal gå ned i løn måske (indsæt fri telefon priser i stedet om du vil) men ejeren, betaler jo stadigt bilen - lad os sige de 160.000 kr i pris OG hele driften - godt nok med 22% fradrag i selskabskat

Der er en himmel til forskel mellem som ansat at blive tilbudt fri telefon eller bil eller få en julegave - UDEN lønnedgang - og så en ejer der giver sig selv samme.

Det er derfor man ikke skal tilbyde fri bil, telefon, personalegoder osv - til ens personale, uden at forstå, at det jo reelt er del af lønnen og jo reelt skal reflekteres i den løn man giver. Den skal være højere uden fri telefon, bil, julegave og andre goder, end hvis man faktisk tilbyder disse, som alene så er til den fordel er er for den ansattes skat - mod hvis man i stedet havde givet det som højere løn

God efterjul og super godt 2021 til dig

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)