Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - vil overdrag ejerskab til min partner -

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holte
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi anskød 1 kr. hver og der har aldrig været indtægt i firmaet. Han snød mig for år tilbage og jeg trådte tilbage som direktør, men forblev ejer. Jeg vil dog ikke længere være med og vil overdrage alt til ham, der er INTET i selskabet, jeg vil blot ikke tale med ham mere.

Hvordan gør jeg, kan jeg bare skrive en mail til ham at jeg overdrager og han kan beholde min enkrone?

VH Anitta

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anitta

Der er noget der ikke stemmer, i mine ører:

Anitta Jonas /Galleri AJ:
Vi anskød 1 kr. hver og der har aldrig været indtægt i firmaet. Han snød mig for år tilbage og jeg trådte tilbage som direktør, men forblev ejer.

"Han snød dig for år tilbage". Hvorfor så befatte sig med en "snyder"?

Du skriver ikke hvornår du er trådt ud som direktør. Hvis der ingen direktør er, så bliver selskabet sendt til tvangsopløsning. Der plejer ERST, at være OBS i ca. 2 måneder.

Anitta Jonas /Galleri AJ:
Jeg vil dog ikke længere være med og vil overdrage alt til ham, der er INTET i selskabet, jeg vil blot ikke tale med ham mere.

Det skulle du have gjort, altså talt med ham inden du fratrådte, for nu kan du ikke logge ind og ændre direktør, legal/reel ejer mere. Men du står stadig med "abekatten", hvis "han" laver snavs i selskabet. Med mindre ejerbog osv. er redigeret.

Men vore gode ven John Hannover kommer garanteret med andre input og retter mig, hvis jeg er forkert på den. Dette tager jeg og garanteret andre også til efterretning.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis I ejer i fællesskab, bør I have en ejeraftale. Af den bør det fremgå, hvordan den ene part kan træde ud. 
Du må nok forvente, at du ikke slipper helt for at tale med ham i den forbindelse, med mindre du vil bruge penge på at hyre en advokat til at være stedfortræder for dig - og det lyder lidt voldsomt i denne sammenhæng.

Konflikter koster altid energi, så det er med at få dem afsluttet så ordentligt og hurtigt som muligt.

Held og lykke med det.

VH Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anitta Jonas /Galleri AJ:

Hej.

Vi anskød 1 kr. hver og der har aldrig været indtægt i firmaet. Han snød mig for år tilbage og jeg trådte tilbage som direktør, men forblev ejer. Jeg vil dog ikke længere være med og vil overdrage alt til ham, der er INTET i selskabet, jeg vil blot ikke tale med ham mere.

Hvordan gør jeg, kan jeg bare skrive en mail til ham at jeg overdrager og han kan beholde min enkrone?

VH Anitta

nej du er i det til det evt tvangslukkes - lyder som et IVS - og så har du et tvangslukket selskab på dit CV i alle CVR søgninger fremover

Det eneste der kunne forhindre det, var en ejeraftale hvor I havde aftalt udtræden og betingelser hvor den ene SKULLE købe den anden ud, men det har i givet ikke, og nu er der kun at håbe på den tidl. partner vil tage din andel - men hvorfor skulle denne ville det.
Det er altid noget du er aftrådt som direktør men du kan ikke undslippe evt tvangslukning når IVS skal omdannes til ApS kommer til at hænge på dig også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)