Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarte et medie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude Jeg har et spørgsmål eller rettere, et dilemma, som jeg ønsker lidt råd om. Jeg vælger at undlade og nævne navne på pågældende sider, så der ikke er tvivl om at det ikke er reklame jeg søger.

Sagen er at jeg arbejder for et dansk elektronik-medie hvor jeg får løn pr. artikel jeg leverer. Det er ganske fint, og jeg er ganske tilfreds med det. Der er bare det i det, at jeg går med en drøm om at have mit eget, eller drive mit eget.

Jeg er desuden også på kontanthjælp, og vil rigtig gerne tjene mine egne penge. Derfor overvejer jeg at starte mit eget medie indenfor mobil-brancen, med fokus på mobilnyheder. Der findes danske sider derude som jeg undlader at nævne, men de kan godt køre rundt.

Min problemstilling er dog, at jeg vil blive en direkte konkurrent for det medie jeg skriver for, og jeg VED, at det er hårdt at starte en hjemmeside, og specielt at leve af den igennem reklamer. Jeg kan risikere ikke at må vende tilbage igen, og det har jeg det også stramt med.

Lige p.t har jeg købt et domæne, og overvejer at begynde og bygge en hjemmeside op, for derefter at skrive 3-5 daglige artikler anonymt, og se om jeg kan tiltrække besøgende, men samtidig vil jeg føle at det er fejt af mig at skrive for mit eget nyopstartede medie, samtidig med jeg skriver for dem. Og som sagt, vælger jeg at kaste mig ud i det, risikerer jeg ikke at kunne komme tilbage.

Mit spørgsmål til jer er derfor, hvad vil I gøre i denne givne situation? Og tror I der er plads til et seriøst medie der fokuserer på mobiler og smart-home?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden jeg rådgiver (ved en del om medier. Har selv opstartet et par stykker) vil jeg dog gerne høre, hvordan du kan være på kontanthjælp men samtidig få løn i form af skrevne artikler ved siden af?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et socialt frikort:-)

 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender intet til din branche, - men jeg ville selv forsøge at prøve konceptet af uden selv at risikere noget - altså anonymt - evt. under en andens navn - det synes jeg ikke du skal have nogle skrupler over - sådan at du -  før du kaster dig officielt all in - har du således et bedre overblik over hvor realistisk konceptet er, for jeg kan godt se, at det ville være ærgerligt for dig at miste det job du pt har. Du kan sikkert prøve ret mange ting af, inden du bliver nødt til at optræde med eget navn. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)