Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lager optælling - Alle de Fantastiske spørgsmål og dem der imellem

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle. 

Vi har overstået året lager optælling - Wuhuu. 

Nå skal jeg så rette alle børne sygdommene fra opstarts fasen hvor man kun har lavet fejl på 1000 produkt (soveposen og puden er pakket): 

herunder er der en masse spørgsmål jeg har tænkt på. 


1. indkøbspris / vareværdi ? Det nemme spørgsmål

Jeg har købt en masse forskellige ting lad os sige for 200 euro, og 20 euro i fragt. 
10 af disse ting er ens og koster 10 euro pr stk. Tilbage lægger der 10 andre varer med andre priser der sammenlagt giver 100 euro. Altså 200 euro i varer. 

10 euro er omkostningen pr genstand af de 10 ting der er ens? men jeg skal vel lægge de 1 euro til omkostningen / varens værdi ? 


2. What price?!? 
Jeg køber en figur til 8 euro ved forhandler. Varens værdi er 8 euro. Næste uge koster den samme figur 4 euro. Jeg køber 2. Næste uge igen koster den nu 6 euro jeg køber 1. Idag koster den 10 euro at købe hjem. Hvad er varens værdi ?

3. udgået varer er blevet til samler ting. 
Jeg køber en figur til 8 euro. Nu er den udgået og er blevet mellem 300-400 kr værd i brugt salg online. Hvad er varens værdi ? 


Takker allerede for de gode svar.. 




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:
1. indkøbspris / vareværdi ? Det nemme spørgsmål


Jeg har købt en masse forskellige ting lad os sige for 200 euro, og 20 euro i fragt. 
10 af disse ting er ens og koster 10 euro pr stk. Tilbage lægger der 10 andre varer med andre priser der sammenlagt giver 100 euro. Altså 200 euro i varer. 

10 euro er omkostningen pr genstand af de 10 ting der er ens? men jeg skal vel lægge de 1 euro til omkostningen / varens værdi ? 

forstår nok ikke-  hvor den 1 euro kommer fra, men har du ikke solgt af det du nævner, så skal den samlede værdi jo være 220 euro for dem alle og normalt ville du prissætte hver ting ud fra indkøbspris + fragt under hver sine varenumre

Lasse:
2. What price?!? 
Jeg køber en figur til 8 euro ved forhandler. Varens værdi er 8 euro. Næste uge koster den samme figur 4 euro. Jeg køber 2. Næste uge igen koster den nu 6 euro jeg køber 1. Idag koster den 10 euro at købe hjem. Hvad er varens værdi ?

Du vil som udgangspunkt enten sætte det per vare der findes ud fra din faktiske pris - men jeg mener også du kan anvende LAVESTE af anskaffelsespris og genanskaffelse, men at du ikke må sætte hele lageret til 10 (hvilket jo også ville give dig skat af fortjeneste du ikke har) Det var smart hvis du havde lagerstyring så det blev styret når du solgte til den pris den solgte vare havde kostet ind

Lasse:
3. udgået varer er blevet til samler ting. 
Jeg køber en figur til 8 euro. Nu er den udgået og er blevet mellem 300-400 kr værd i brugt salg online. Hvad er varens værdi ?
8 euro

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

"forstår nok ikke-  hvor den 1 euro kommer fra, men har du ikke solgt af det du nævner, så skal den samlede værdi jo være 220 euro for dem alle og normalt ville du prissætte hver ting ud fra indkøbspris + fragt under hver sine varenumre" - Super - os det jeg har gjort. Den 1 euro var fragten divideret med 20 ;) 

"Du vil som udgangspunkt enten sætte det per vare der findes ud fra din faktiske pris - men jeg mener også du kan anvende LAVESTE af anskaffelsespris og genanskaffelse, men at du ikke må sætte hele lageret til 10 (hvilket jo også ville give dig skat af fortjeneste du ikke har) Det var smart hvis du havde lagerstyring så det blev styret når du solgte til den pris den solgte vare havde kostet ind" Har lagerstyring (Shopify), blot har jeg indkøbt flere af samme varer før den blev udsolgt, derfor blev de gamle , blandet med de nye osv. Jeg sætter den til laveste. 

3eren. 

Takker. 

Jamen så er det jo bare igang med at rette hele pivtøjet.. (når man glemmer at moms ikke skulle være på) 

Fra Horsens
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Opfølgende nr. 4 spørgsmål 

Hvis jeg har købt 10 mystery figur til 1000 kr. er de så hver 100 kr i indkøbs værdi ? selvom at når jeg kigger på siden jeg indkøber fra er nogen af dem sat til 299,95 kr osv. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Opfølgende nr. 4 spørgsmål 

Hvis jeg har købt 10 mystery figur til 1000 kr. er de så hver 100 kr i indkøbs værdi ? selvom at når jeg kigger på siden jeg indkøber fra er nogen af dem sat til 299,95 kr osv. 


ja - du opskriver ikke men kan bruge LAVESTE af indkøb og nypris stadigt. Du ville da heller ikke opnå andet, end du kom tl at betale skat af den stigning- men nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)