Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personfradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

1. Jeg forstår ikke ret meget af skatte tingene og hvad forskellige ting hedder, så i må meget gerne svare mig som var jeg ekstremt dum, så hvis i kan skære det helt ud i pap, er det fantastisk :-) 

2. Når jeg ændre min private forskudsopgørelse til et forventet overskud på 40.000 i virksomhed, så fjerner den knap 4. 000 kr I mit personfradrag.

Jeg arbejder deltid ved siden af og det er den løn jeg lever af mens jeg bygger virksomheden op ved siden af, hvor jeg ikke trækker løn ud før når året er omme. 

Kan jeg på nogen måde undgå at mit personfradrag bliver reduceret, da jeg har mere brug for de penge løbende hver måned. 

Og kan man som virksomhed undgå at betale skat hver måned og nøjes med at lave det årligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat vil formentlig sætte dig i forskud hvis du søger at komme uden om ved at sætte 0, så svaret er nej - du kan ikke vælge at betale på anden vis end via nedsat personfradrag. Du mangler dog ikke pengene - så du kan jo roligt så løbende hæve de 40.000 i virksomheden, da skatten er betalt - Der er ikke løn i alm personlig virksomhed, bare hævninger, og kan du ikke vente til slut året, så må du jo hæve lidt løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)