Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af udbytte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg er eneejer af et ApS selskab og min revisor har anbefalet mig at udbetale ekstraordinær udbytte i år. For at sikre at jeg har forstået det korrekt, har jeg et par spørgsmål som jeg håber i vil besvare. Udlodningen er vedtaget på en generalforsamling og mine spørgsmål går mest på skat.

1: Virksomheden overfører 40.369 kr. (55.300 kr. - 27%) til min private konto, samt at virksomheden overfører 14.931 kr. til skat (de 27%). Af de 40.369 kr. bliver jeg ikke personlig beskattet, da der allerede er betalt selskabskat og udbytteskat af beløbet. Er dette korrekt forstået?

2: Hvis jeg ejer flere selskaber eller aktier, der betaler udbytte, skal den samlede udbytte lægges sammen. Overstiger beløbet de 55.300 kr. bliver jeg personlig beskattet med 42% af udbyttet der overstiger de 55.300 kr. Er dette korrekt forstået?

3: Da jeg hyggehandler med aktier i fritiden og kan se på skats hjemmeside at fradraget på aktieindkomst, er præcis magen til fradraget på udbytte. Får jeg følesen af at det er det samme fradrag. Skal min aktieindtægter derfor ligges til i udregningen af udbytte, eller er det to seperate fradrag?

De venligste hilsner
Thomas
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Det er korrekt forstået.

2) Det er korrekt forstået.

3) Jeg har samme problem og udbytte er desværre udbytte, så dine aktie indtægter lægges sammen med udbytte fra din virksomhed, jeg er derfor stoppet med udbytte fra min virksomhed, har i stedet købt en LEI kode og køber aktier i virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

med beløb der ligger i 42% området (ja alt lægges sammen) tager du forhåbentlig løn ud til topskattegrænsen, da det jo er lavere samlet skat end overskud og 42% beskattet udbytte.
Du kan jo også tage endnu mere i løn og så indbetale på pension for at undgå topskat

Udbyttet vedtages på GF mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar. Tænkte det nok desværrre, men i det mindste er det et luksusproblem :D
Tilmeldt 17. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jep der er allerede taget ud til topskattegrænsen og pensionen har jeg også indbetalt til :D Mange tak for svar.
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

" Overstiger beløbet de 55.300 kr. bliver jeg personlig beskattet med 42% af udbyttet der overstiger de 55.300 kr. Er dette korrekt forstået?"

med den ikke-uvæsentlige tvist at ægtefæller "deler", således at uudnyttet bundfradrag hos den ene kan udnyttes af den anden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)