Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed, men uden erfaring?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg hedder Thea og er 20 år.
Jeg har utrolig meget interesse for dét, at starte sin egen selvstændige virksomhed/bygge et helt firma op. Det lyder utroligt spændende og lyder især som noget der passer til mig. Jeg er meget selvstændig generelt set, og ville elske at være min egen chef.

Det eneste og største problem er dog at jeg ikke har besynderligt meget erfaring. Den eneste erfaring jeg har, er at min far dog har drevet sin egen virksomhed i 15 år. Jeg ville egentlig blot høre dig, hvordan starter man? hvor skal man starte? Og hvad kræver det (i form af erfaring, branding, materiale, uddannelse mm).

Jeg har en gymnasialuddannelse, dog ikke HHX, som naturligvis ville være oplagt i denne situation. Men derimod STX.

Min store drøm er at kunne åbne min egen virksomhed/business, i form at butikssalg/design. At åbne en virksomhed, som sælger loungewear eller lign. Er naturligvis godt klar over jeg har brug for hjælp, at en del andre i denne situation, men hvem specifikt skal man få hjælp af?

Som i nok kan høre, har jeg en del spørgsmål, da jeg ikke har erfaring (som sagt).
Jeg håber i forstår mine spørgsmål og håber at nogle kan hjælpe med at besvare dem

Hilsen Thea, tak på forhånd.
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thea :) 

Fedt at du gerne vil prøve kræfter med iværksætteriet og få stablet en virksomhed på benene. At du ikke har noget erfaring er som det nu er, man skal jo starte et sted og så lære man derfra. Men et klart plus er at du har en far som er har drevet virksomhed i 15 år, så har han helt sikkert en masse fif at give videre til dig :) 

Så tanken er at du gerne vil have produceret dit eget tøj? Eller vil du videresælge eksisterende brands? For taget tiden i betragtning vil jeg nok vente lidt med at få en fysisk butik men derimod kigge hen imod at få en webshop.

Men jeg syntes det lyder som et spændende projekt og du er velkommen til at skrive til mig :) 

Med venlig hilsen
Mathias 

Tilmeldt 11. Dec 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart tænker jeg måske at det er en god idé at vende sig til erhvervshuset, tror de kan hjælpe, måske er de lukket på grund af corona osv. Ellers forsøg at finde en "mentor" måske kan du finde en gratis hvis du kan tilbyde hjælp tilbage.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)