Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en mulighed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået med ideen om at starte et firma, der optimerer andre firma. Mit firma henvender sig hovedsageligt til håndværkere.

Min baggrund er at jeg selv er håndværker, jeg har gennem militæret fået en mellemleder uddannelse, og så har jeg gaven til at se når ting kunne laves anderledes.

Jeg har tænkt på hvordan jeg slår hul på idéen, for andre ved jo ikke hvad jeg har og byde på. For jeg har noget, der er vær at betale for.

Jeg havde tænkt mig, at finde et firma hvor jeg gratis vil gå ind og prøve at give dem mit bud på, hvad der kunne effektiviseres. Både rent fagligt men også personligt, så miljøet på arbejdspladsen bliver bedre, samtidig med at arbejdsgangen gøres mere økonomisk.

Hvordan ser denne idé ud i jeres øjne? jeg er meget lydhør!

Mange tak på forhånd

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:09

Jeg har svært ved at forstå hvad det er du vil ændre på. Vil du ændre på arbejdsprocesser, eller på arbejdsmiljø, eller hvad er det du kan forbedre? 

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Tilmeldt 9. Mar 08
Skrevet kl. 23:14

Jeg vil ændre på arbejdsprocesserne, måden arbejdet bliver udført på. Samt se på arbejdsmiljøet. Medarbejdernes trivsel.

Men spørg ind, hvis der er noget der står uklart.

Kan af gode grunde udleverer hele idé konceptet

Mvh. Nikolaj

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:41

Der findes allerede et hav af konsulenter på området analyse og effektivisering i virksomheder.

Din succes vil være 100 % afhængig af at du virkelig kan præstere og har tag på det. I starten får du svært ved at sælge dig ind, da du ikke har erfaring og selvom det er gratis hvis ikke du bringer resultater, så udleverer man ikke bare sin virksomhed til hvem som helst.

Hvis du skal kunne effektivisere, skal du kende virksomheden dybt og det kvæver meget arbejde og meget involvering fra deres side.

Jeg tror godt man kan få succes med det, men det er ikke bare lige.... det er både svært at få lov at vise sit værd, og det er svært at få tilstrækkeligt med penge for det. Mange effektiviseringer kræver store omlægninger som tager måneder at gennemføre, for det er få steder man lige finder store ting der ligger lige til højrebenet, med mindre de har en ekstremt uprofessionel ledelse.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 9. Mar 08
Skrevet kl. 20:08

Jeg er faktisk glad for det, du skriver for de samme tanker har jeg gjordt mig. Jeg kender et firma, hvor resultaterne ligger for døren. Fordi jeg har dybt kenskab til deres infrastruktur. Det er dem, jeg håber, jeg kan afprøve mit produkt på. Jeg havde tænkt mig, at gennem arbejde mit produkt inden jeg foreviser det. Jeg har lavet et system, som gør det muligt at se om, der er et reelt behov. Forholdvis tidligt i forløbet, så firmaet ikke føler jeg spilder deres tid

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:26

Ok, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad dit "produkt" er, men ofte er det jo konsulentens knowhow der gør en forskel. Ofte har de løsninger der ligger lige til højrebenet en forklaring som ligger dybere nede. Så selvom du er dygtig til at se forandringsmuligheder generelt og har erfaring med dette, så er det bare ikke så let at få sig en forretning der "kun" laver det. Husk at den ene kunde kun giver omsætning til meget kort tid, så du skal lynhurtigt have nye kunder, og de skal komme i en konstant strøm for at du kan drive forretning på det. Du skal prøve at tænke over hvad din timepris skal være og så se hvad sådan et "projekt" løber op i for en kunde og så vurdere om de vil betale det.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)