Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af ekstra kapital i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ønsker at skyde flere penge ind i et ApS, men det skal ikke anses som et lån eller investering, blot til ekstra kapital da selskabet har mere brug for de penge, end jeg har lige p.t.. Hvad er reglerne i forbindelse med dette? Og skal der laves noget papirarbejde som følge af dette? Kan jeg bare overføre fra privat konto til firmakonto, kategorisere indbetalingen korrekt ift. bogføring, og det er det? Hvad ville bilaget være for sådan en postering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Forhøjelse af selskabskapitalen skal vedtages på en generalforsamling som skal uploades til virk hvor forhøjelsen så registreres - med nyt antal anparter og korrekt angivelse samlet 

Bogføring vil være under egenkapital - forhøjelse af selskabskapital og bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i Johns svar.

Jeg vil bare lige tilføje, at konsekvensen ved at indbetale pengene som yderligere kapital er, at du ikke kan tilbagebetale dem til dig selv, uden at det koster skat. Det er kun i forbindelse med lukning af selskabet eller at du sælger det, at du kan få pengene tilbage uden beskatning.

Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Det er ikke meningen, at pengene skal kunne tilbagebetales igen. Men det lyder godt nok lidt besværligt, når vi blot vil give selskabet flere penge til at dække udgifter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ubiquitousman:

Tak for jeres svar. Det er ikke meningen, at pengene skal kunne tilbagebetales igen. Men det lyder godt nok lidt besværligt, når vi blot vil give selskabet flere penge til at dække udgifter.

Jeg ville tro du kan lave en GF for jer selv på 5 min´og upload og registrering af kapital i EOS på 5-10 min så ja - du kan sagtens være ude i at skulle bruge 15 min på sagen
Vil du bare låne selskabet pengene, så skal du i stedet lave lånebrev og der SKAL beregnes og betales markedsrente, noget der også kan tage 15 min at oprette og så 10 min hvert år til renten og overførslen
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)