Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for Fødevarestyrelsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg har haft et problem med fødevarestyrelsen.
Vi sælger til dels noget emballage, hvorfra vi bliver ringet op af en kunde, om at han har fødevarestyrelsen på besøg. Vi får her at vide, at han skal have et compliance dokument indenfor 5 minutter, for ikke at få en sur smiley på det ene produkt FKM vi har leveret til ham. (Dette er ikke et problem, så vi fik det lavet med det samme)
Mit spørgsmål er dog:
Når vi jævnligt bliver besøgt af FVST hvoraf de gennemgår alle leveringer der er sket og modtagelser og vi hver gang bliver godkendt, kan FVST så ude hos vores kunder kræve at se deres compliance dokument fra os, nu da vi er godkendt til at opbevare og forhandle FKM?

Håber på et svar - Tak på forhånd!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det må man da antage at de kan kræve at slutkunden har den fornødne dokumentation.  Hvorfor spørger du ikke hos fødevarestyrelsen?

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så spørgsmålet: For som jeg forstod det ud fra FVST forklaring, så påhviler det leverandøren (os) at nåpr der føres kontrol er alt i skønneste orden(Kun for varer udenfor EU, da varer indenfor EU er ligegyldige). Når dette er lagt til grunds, er der jo intet krav om når virksomheder handler internt i Danmark, at der skal forevises dokumentation med på produkterne?

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så må du jo spørge fødevarestyrelsen hvorfor de beder din kunde om dokumentation. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)