D. 30 okt 2020 har jeg bestilt nogle varer på Conradelektronik.dk men ikke betalt med Creditcard, istedet har jeg lavet en bankoverførsel til deres Bankkonto.
Jeg har forsøgt at få dem til at bekræfte min overførsel, men får istedet screenshots fra deres webshop om at ordren er incomplete/invalid fordi jeg ikke har betalt med Creditcard.
Der står følgende i deres Handelsbetingelser §5 kilde: conradelektronik.dk/faq/vilkar/vilkar-og-betingelser
Forudbetaling Forudbetaling kan ske til følgende konto i SEB Bank: Registreringsnummer: 5295 Kontonummer: 0010032563 IBAN-nummer: DK65 5295 0010 0325 63 SWIFT/BIC: ESSEDKKK Angiv dit ordrenummer i kommentarfeltet. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
..jeg kan ikke få dem til at forstå de skal tjekke ovenstående konto og ikke sende mig screenshot af en webshop at ordren er incomplete/invalid.
Jeg har sendt dem kvittering fra min bank og angivet ordrenr. på overførslen som beskrevet, alligevel kan jeg ikke få dem til at tjekke deres Bank.
Hvad betyder sætningen (Ved bankoverførsel er jeg ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Hvilken indsigelsesordning taler de om? Og hvorfor er jeg ikke beskyttet?.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt videre - hvad gør eller kan jeg gøre yderligere?
Indsigelsesordningen er at hvis du ikke har modtaget dine varer inden for rimelig tid så kan du gå til banken og få det beløb tilbage som du har betalt når du har brugt kreditkort. Dette er ikke muligt når du overføre penge direkte eller bruger mobilepay (dette glemmer mange - især med mobilepay).
Det der måske kan være sket er en fejl i deres system hvor det ikke kan se en kortbetaling og derfor flager din ordre som ukomplet. Prøv evt. at få fat i en der er højere i systemet end blot kundeservice og vedlæg den mail du har fået med din bestilling samt kvittering fra din bank om betalingen.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hej Niels, tak for dit svar, jeg var ikke klar over hvad indsigelsesretten gik ud på, og kunne heller ikke finde noget om det på deres side, så tak for dit bud. Jeg har betalt forud som beskrevet i deres handelsbetingelser og påført ordrenr. - Jeg har sendt dem kvittering.pdf fra min bank og alligevel sender de bare et screenshot fra deres webshop at ordren er incomplete/invalid.
Jeg har sendt CC mails til deres salg. contact og kundeservice, samme resultat - De vil tilsyneladende ikke tjekke deres bankkonto og verificere at beløbet er gået ind.
Det er mig en STOR gåde.
Særligt når jeg har bekendte der har handlet hos dem og de har gode truspilot anmeldelser, at de så ikke vil svare eller følge op på de handelsbetingelser de selv har skrevet.
Nu har jeg kontaktet min Bank og de vil tage kontakt til deres Bank, så må vi se hvad der sker. Bare kedaf man ikke kan lave en fornuftig handel uden alt det besvær.
Anyway - Så er jeg blevet det klogere (mht. indsigelsesretten) - Tak for det Niels :)
Skylder lige at tilføje, de svar jeg har fået fra deres kundeservice er svar / screenshot der har været oppe og vende i deres økonomiafdeling. De skriver:
Vi har fået svar fra vores økonomiafdeling, se vedlagte billede. Odren er ikke gennemført incomplete/invalid, Methoed Creditcard.
Jeg har sendt og skrevet og vedhæftet at pengene er overført til deres Bankkonto som beskrevet i deres Handelsbetingelser - De sender blot igen samme screenshot og beder mig gå til min Bank for at se reservationen af ordren. Øhh "reservationen"?
Bankoverførsel fra en Bank til en anden (hvad er det for "reservationer"? Har jeg aldrig hørt om før. Nå men lad os se hvad der sker når min Bank kontakter deres. Måske de finder en løsning.