Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arv og lån fra udland!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har nogle bedsteforældre i udlandet som jeg vil låne penge af til boligkøb. Men skal man forholde sig iforhold til skat når det er familie lån?

og når jeg en dag skal arve noget fra dem, er der nogen arveskat fra Udlandet ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du betaler renter der skal dokumenteres, er der ikke noget skat i at låne penge fra bedsteforældre -

Der kan også gives en del som gave efter gaveafgiftsfrihed - men her har jeg ikke overvejet det med udlandet

Der er ikke dansk arveafgift af arv fra udlandet-  men ofte jo i det land afdøde bor i, hvor boet behandles. Der er enkelte undtagelser ex hvis afdøde ved dødsfaldet havde dansk ejendom eller formue tilknyttet fast driftssted (virksomhed) i DK eller hvis del af formuen er omfattet af skifte her i landet (ex afdødes ægtefælle inden var død i Danmark og boet så sidder udskiftet mm som jeg husker det

Det vil være klogt, at dokumentere både lånet og her specielt jo også afdrag - helt specielt hvis du ikke er ene arving

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

så vidr jeg kan læse mig frem til så er det individuelt hvornår tilbagebetalingen skal være? altså kan der evt tilbagebetales efter 10 år? 
kan Ikke se nogen krav til betalingsperiode eller afdragssum

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen krav - I kan frit aftale både periode, rente og afdrag - også rente og afdragsfrit hvor det  - specielt jo for andre arvinger normalt så bliver del af arven - efter evt afgift i det afgiftsberettigende land

Man skal nok være opmærksom på, at uden aftale om periode, kan der blive diskussion hvis lånet pludseligt opsiges - man ved jo aldrig hvad der kan ske - så det er nok klogt med en periode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)