Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe computer i firma - forsikring?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står foran at stifte et ApS. Det første jeg kommer til at gøre, når mit selskab er oprettet, er at købe en arbejdscomputer. Da virksomheden drives fra min privatadresse har jeg ikke noget kontor eller øvrige værdier i selskabet. Ej heller varelagre etc.

Men det har givet mig en hovedpine at computeren ikke er dækket mod tyveri / indbrud via min egen private forsikring.

En erhvervs løsøreforsikring koster 3-4k årligt, og dækker dårligere end alm indboforsikring. Så det kan ikke betale sig for en computer til 20k...

Hvorfor køber jeg så ikke computeren privat?
Foruden nogle begrænsede skattefordele - så skyldes det, at jeg gerne vil bringe lidt af den krævede stiftelseskapital (ApS) i brug - når det nu er et arbejdsredskab...

Overser jeg muligheder? Hvis jeg køber computeren privat og skyder den ind i selskabet som værdi, så dækker min private forsikring vel heller ikke fra det øjeblik, computeren er skudt ind i selskabet?

Til jer selvstændige konsulenter, digitalt baserede startup’s mv. hvordan har I forsikret jer - og hvordan gjorde I i den tidlige fase?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej forsikringen dækker kun hvis den er privat ejet ellers aldrig- Husk også, at står den i hjemmet forventer skat, at den anvendes privat også, og dermed deling af momsen - uden yderligere begrundelse accepteres generelt altid halv moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)