Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig som 11 årig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Min lillesøster spurgte mig om jeg kunne hjælpe hende med at starte en virksomhed. Hun er kun 11 år og kom med et rigtigt godt koncept. Jeg arbejdet videre med det og har startet et Aps. Det er en webshop der sælger parfumer.

Jeg vil lige høre siden hun er 11 år. Kan hun så optræde som virksomhedens founder/CEO og ansigt udadtil?

Selvom virksomheden står på mit navn og jeg står for arbejdet, så er det hendes idé. Jeg har hensigt om at overdrage virksomheden til hende når hun fylder 18 år... Jeg vil bare gerne vide om hun må
Optræde som ejeren af virksomheden?

Mvh
Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Optræde som den uofficielle ejer af virksomheden? Hun skal nemlig være frontfigur på vores sociale medier.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mickmou:
Hej

Min lillesøster spurgte mig om jeg kunne hjælpe hende med at starte en virksomhed. Hun er kun 11 år og kom med et rigtigt godt koncept. Jeg arbejdet videre med det og har startet et Aps. Det er en webshop der sælger parfumer.

Jeg vil lige høre siden hun er 11 år. Kan hun så optræde som virksomhedens founder/CEO og ansigt udadtil?

Selvom virksomheden står på mit navn og jeg står for arbejdet, så er det hendes idé. Jeg har hensigt om at overdrage virksomheden til hende når hun fylder 18 år... Jeg vil bare gerne vide om hun må
Optræde som ejeren af virksomheden?

Mvh

Nej hun kan ikke eje eller være founder som 11 årig - hun kan blive ejer af et selskab hvis andre så stifter for hende og sælger anparterne til hende og står som direktør. Det vil kræve 2 stk arbejdsskadeforsikringer for direktør og aktiv ejer + en pris til bank som måske er vanskelig at få hvis ejer er 11 - der skal givet en del personlige kautioner til

Men ejer mener jeg godt hun kan være, bare andre stifter og står som ansvarlige for driften DU er founder og du er CEO det kan ikke ændres hverken indad eller udadtil 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et par supplerende bemærkninger.... Det er jo næppe aktuelt at "sælge" anparterne med mindre din lillesøster får rigtig gode lommepenge, og som 11 årig tror jeg heller ikke hun kan indgå en juridisk aftale om at købe anparterne.

Hvis det var jeres forældre som ejede selskabet kunne de give din lillesøster selskabet som gave (afgiftsfrit fordi det antageligt er under grænsen for gaveafgift). Tilsyneladende kan man imidlertid ikke gøre det afgiftsfrit mellem søskende.

Det som ligger helt fast er at hun godt kan blive ejer af et ApS, men få en advokat til at hjælpe jer igennem. Man kan i øvrigt give en sådan gave som særeje.

I cvr vil det fremgå præcist hvornår hvem er trådt ind i selskabet, men jeg ville nu ikke holde mig tilbage i markedsføring med at bruge betegnelsen "Stifter/Founder" om en person der er kommet med ideen, har været med fra starten og opnår en væsentlig ejerandel inden for 1 års tid.

Venlig hilsen

Steffen

Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det

Det var til stor hjælp
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som jeg tolker dit spørgsmål så er det ikke det juridiske ejerskab du spørger ind til, men derimod mere den markedsføringsmæssige del af det, og ja du kan sagtens bruge din søster til story-telling og frontfigur, det kræver dog at hendes forældre giver samtykke til det. 

Du må selvfølgelig ikke lyve, så det er selvfølgelig vigtigt at bruge et sprog så man ikke er i tvivl om hvem der er den juridiske ejer / ansvarlige, men det må i jo bare sørge for at indbygge i jeres story-telling :-)

Ifht det juridiske, så vend den med en advokat inden i gør noget :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)