Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt opkrævning af importmoms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bestilt to bøger hos et forlag i USA. Først modtog jeg en pakke med den ene bog. Derefter modtog jeg en faktura fra fragtfirmaet på importmoms og et gebyr for håndtering af dette. Momsen var beregnet på baggrund af prisen for begge bøger. Den faktura betalte jeg. Derefter modtog jeg den anden bog. Og så modtog jeg endnu en faktura på importmoms og et gebyr for håndtering af dette. Igen var momsen beregnet på baggrund for prisen for begge bøger. Så jeg bliver opkrævet importmoms for 4 bøger, men har købt og fået leveret to bøger.

Efterfølgende ringede jeg til fragtfirmaet, som godt kan se problemet. De mener dog, at det er en sag imellem mig og forlaget i USA, da der er fejl i de oplysninger, som fragtfirmaet har fået fra forlaget (et dokument, der hedder en "commercial invoice"). Jeg har prøvet at tage fat i forlaget, både telefonisk og via e-mail og deres supportsystem. Jeg får ikke noget svar. Derefter har jeg taget fat i fragtfirmaet igen, men de mener fortsat, at det er en sag imellem mig og forlaget. De foreslår, at jeg betaler fakturaen og efterfølgende finder ud af det med forlaget i USA.

Er de i deres gode ret til at bede mig om selv at finde ud af det med forlaget? Fra mit synspunkt har jeg modtaget en faktura med fejl i - det har jeg gjort opmærksom på og forventer at afsenderen af fakturaen (fragtfirmaet) får rettet fejlen.

Hvis ikke jeg betaler fakturaen, så ryger den jo nok på et tidspunkt til inkasso. Hvordan står jeg i den situation?

Der er tale om et par hundrede kroner, så rent økonomisk er det ikke et problem at betale den. Det er mere princippet om at betale for noget, man egentlig ikke burde betale for, som generer mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Madsen:
De mener dog, at det er en sag imellem mig og forlaget i USA, da der er fejl i de oplysninger, som fragtfirmaet har fået fra forlaget (et dokument, der hedder en "commercial invoice"). Jeg har prøvet at tage fat i forlaget, både telefonisk og via e-mail og deres supportsystem. Jeg får ikke noget svar. Derefter har jeg taget fat i fragtfirmaet igen, men de mener fortsat, at det er en sag imellem mig og forlaget. De foreslår, at jeg betaler fakturaen og efterfølgende finder ud af det med forlaget i USA.

umiddelbart kan importfirmaet jo kun fortolde via den commercial invoice er fulgt med pakken - og det er så forlaget der vel burde have lavet en for hver pakke når den blev delt den ordre. Jeg tvivler på importfirmaet er ned og checke om fakturaen og pakken faktisk passer i forhold til en eller to bøger som måske ikke er let lige at opdage på fakturaen

Jeg tror du hænger på at skulle have en kreditering fra USA forlaget - fragtfirmaet har importeret iht til de dokumenter de havde til rådighed pakke for pakke, og dermed betale importfirmaet eller som minimum få svar fra USA - de er normalt gode til at svare i USA, men ting kan jo tage tid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)