Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ifht evt produkt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg står i den situation at være tæt på at have både en prototype, og 3D tegninger til et simpelt produkt i plast.
Hvis det fungerer som jeg håber og tror er det noget jeg gerne vil gå videre med og investere tid og penge i.

Det er et maler værktøj, og hvis det er, vil jeg gerne sælge til BauHaus, Silvan, Jem&Fix, Flügger etc.

Jeg har aldrig hverken udviklet eller solgt et produkt før på denne måde, og har derfor nogle helt basis spørgsmål:

- Ville jeg kunne sælge produktet til ovennævnte kunder, og derefter bestille den rette mængde efter at have modtaget en ordrebekræftelse, for at undgå at skulle have lagerplads?

- Er det mit ansvar at skulle oprette et EAN nummer til produktet, eller klarer ovennævnte kunder selv den slags?
I så fald, hvor gør man det henne?

- Er det billigst for mig at få produktet produceret i DK, eller kan der være en fordel i at indhente tilbud, feks i Polen eller lignende?

- Hvordan står jeg uden et patent på produktet, er jeg på nogen måde beskyttet indtil jeg evt har dette?

Jeg håber at nogle med erfaring med dette, kunne give lidt tips, tricks og gode råd :)

På forhånd tak!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian,

Jeg tror ​​det ville være bedre i fremtiden at producere for eksempel i Kina, det er mere økonomisk.

Mvh.

Enrique Sacanell 

Industriel designer

https://sacanelldesign.com/da/

 

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det bedste er helt klart, at få patent først. Men du kan jo også sikrer dig via skriftlige aftaler med producenten m.fl..

Men som sagt ville jeg først prøve, at få patentet på plads. Hvis du gerne vil finde en polsk producent, kan jeg hjælpe med det. 

Det er blandt andet den service jeg og bizipolen.dk tilbyder. Send mig evt. en mail på info@bizipolen.dk. Så tager vi den derfra. 

Hav en god dag og weekend, når du når der til. Smile

Mvh. Søren 

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian,

Det lyder som et super spændende projekt du har kastet dig ud i!

Det som du kan gøre er at tage dialog til den nævnte butikker og få aftalt et møde med dem og håbe på at gå derfra med en underskrevet aftale på x-antal på den måde er du sikret også skal de først betale når du har produktet.

Du kan prøve at kontakte DKPU (Dansk producent univers) men min umildbare tanke er at det vil være billigere at få det produceret i udlandet.

Til de møde du kommer til at få stablet på benene kan man godt lave en skriftlig aftale inden der kommer patent på produktet så man er sikret den vej igennem.

Jeg håber det kan bruges og du har yderligere spørgsmål så skriver du bare til mig så skal jeg nok prøve at hjælpe :)

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Patent er jeg personligt ikke meget for, det kan koste en formue, og da meget af verden produktion foregår i Kina, hvor de ikke tager det så tungt, vil jeg nok nærmere anbefale en brugsmodel registrering som bare koster 2.000,- kr. Den bliver registreret i patent- og varemærkestyrelsen, så har du dokumentation for at ideen er din og ingen andre kan tage patent på den. I hvert fald i Danmark kan du så bruge markedsføringsloven overfor krænkere.

Held og lykke

Ole

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)