Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursbos mulighed for at erhverve et selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er stødt på et teoretisk spørgsmål; Kan et konkursbo erhverve et (tomt) selskab?

Det kan fx være med henblik på at indgå aftaler på vegne af konkursboet, såfremt nogle medkontrahenter ikke ønsker at indgå aftaler med et konkursramt selskab.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er, at ejeren i et konkursbo ingen nye bindende aftaler må indgå - og alt skal gå gennem en kurator - det lidt længere er, at kurator KAN indgå aftaler han mener er til fordel for kreditorerne men - næppe vil ud i erhvervelse af et tomt selskab for at indgå aftaler med nogen som helst Kun kurator må indgå aftaler med aftaleparter til konkursboet - herunder medkontrahenter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for dit svar, John.

Det kan jo være, at kurator vurderer, at det er til fordel for boets øvrige kreditorer. Eksempelvis kan det tænkes, at kurator skal bruge et (solvent) CVR. nr. før en medkontrahent vil indgå nogen som helst aftale med konkursboet. Ved at erhverve et tomt selskab, får kurator det nødvendige, solvente CVR. nr.

Jeg er dog i tvivl, hvorvidt der er noget til hinder for, at kurator kan gøre brug af denne løsning?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville høre kurator - det kan godt være han slet ikke kan men jeg ville tror kurator KUNNE - hvis denne ville - købe tomt selskab. Jeg er bare ret så sikker på kurator ikke vil ud i det - medmindre konkursboet derved i ET slag kunne betale ALLE kreditorer OG kurators FULDE omkostninger/skifteret - og det konkursramte så kunne fuldt genopstå.

Kurator vil heller ikke på nogen måde føle arme vredet om af en medkontrahent - det alene ville nok give et nej - men du må tale med den konkrete kurator - mit gæt er NJET

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)