Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilforsikring papegøjeplader

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg har købt en brugt varevogn på papegøjeplader, og jeg har problemer med at få den ansvarsforsikret korrekt.
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed.
Den er købt og registreret privat i mit eget navn og er købt inkl moms.
Den er registreret 50/50 henholdsvist privat/erhverv og der betaltes halv privatbenyttelsesafgift. Jeg får statens kørselsfradrag ved erhvervskørsel.

Forsikringsselskaberne har svært ved at kategorisere bilen. Hvis bilen forsikres privat, så er min erfaring at kørsel med vare & værktøj ikke må forekomme, hvilket er en hovedårsag til køb af en varevogn.
Hvis jeg forsikrer den i erhverv, så vil de gerne have bilen registreret i virksomheden og så skal jeg betale skat af fri bil, hvilket på ingen måde kan betale sig for en brugt gammel varevogn.

Nogen som har erfaring med dette? Hvad kan man gøre?

De bedste hilsner,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

lass5216:
Hej Amino,

Jeg har købt en brugt varevogn på papegøjeplader, og jeg har problemer med at få den ansvarsforsikret korrekt.
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed.
Den er købt og registreret privat i mit eget navn og er købt inkl moms.
Den er registreret 50/50 henholdsvist privat/erhverv og der betaltes halv privatbenyttelsesafgift. Jeg får statens kørselsfradrag ved erhvervskørsel.

Forsikringsselskaberne har svært ved at kategorisere bilen. Hvis bilen forsikres privat, så er min erfaring at kørsel med vare & værktøj ikke må forekomme, hvilket er en hovedårsag til køb af en varevogn.
Hvis jeg forsikrer den i erhverv, så vil de gerne have bilen registreret i virksomheden og så skal jeg betale skat af fri bil, hvilket på ingen måde kan betale sig for en brugt gammel varevogn.

Nogen som har erfaring med dette? Hvad kan man gøre?

De bedste hilsner,

der MÅ være forsikringsselskaber der har rutiner netop for den helt typiske brug du har - købt privat med moms - halv privat afgift og statens takst + tilmed momsfradrag i virksomheden for driften. Der MÅ være et flertal af selskaber der kender til papegøjeplade biler der anvendes sådan og forsikrer den privat ud fra det antal km der køres i den. Det er  jo ikke værktøjet de forsikrer men bilen ud fra km brug  og hvad ved jeg, måske med papegøje takst, men det er jo en ren standard brug for 1000vis af papegøjepladebiler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Problemet er nu løst hos en af de større udbydere uden problemer efter at være blevet sendt lidt rundt. 

Nu er jeg dog kommet i tvivl om et andet spørgsmål.

I forhold til den måde jeg er registreret på - 

((købt privat med moms - halv privat afgift og statens takst + tilmed momsfradrag i virksomheden for driften.))

Kan jeg godt lave denne løsning med kilometergodtgørelse, når bilen er registreret til halv privat/erhverv, eller skal bilen i så fald være registreret til fuld privat anvendelse for at få statens kilometergodtgørelse?

Tak!

Bh Lasse. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)