Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dagpenge under uddannelse samt eget firma, er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg har startet et lille driftselskab sammen med en ven, hvor vi hver især har lavet et holding aps. Jeg vil nu gerne starte uddannelse hvor jeg får dagpenge gennem de første 2 år i stedet for lærlingeløn!
Men kan jeg det når jeg har et holding selskab eller er jeg tvunget til at opløse selskabet?
Det skal siges at jeg ikke har tænkt at arbejde for firmaet mens jeg studerer men at jeg gerne vil genoptage arbejdet i firmaet efter uddannelse og indtil da kommer min ven jo til at arbejde for vores driftselskab!
håber at der er nogen der ved noget om det...
MVh Engel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har set a kasser acceptere rent holding selskab mod erklæring om at der ikke er nogen aktivitet - men så skriver du jo også - vores driftsselskab og dermed er du vel også reel ejer i jeres driftsselskab via det holding og det tvivler jeg på at en A kasse accepterer. Du må høre den, for det vil være meget dyrt, hvis det først opdages langt inde i forløbet - evt må du sælge dit holding til vennen der skal arbejde i drift, så han er ene ejer af det drift - med aftale om tilbagekøb senere, men det er jo ikke helt let at sætte priser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar, dvs sige at selvom der ikke kommer penge ind til mit holding, så skal min ven overtage mit holding eller i princippet nok at jeg bar sælger min andel i driftselskabet?

Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for svar, dvs sige at selvom der ikke kommer penge ind til mit holding, så skal min ven overtage mit holding eller i princippet nok at jeg bar sælger min andel i driftselskabet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ninety1:

tak for svar, dvs sige at selvom der ikke kommer penge ind til mit holding, så skal min ven overtage mit holding eller i princippet nok at jeg bar sælger min andel i driftselskabet?

du skal først høre din a kasse hvad de siger om, at du har et holding der jo så ejer et drift du så er reel ejer af.

Du kan så høre dem - om:

  1. Er de OK med en tro og love erklæring om, at du ikke arbejder i nogen af dem - heller ikke selv om du er ejer af holding og dermed drift (regn med nej)
  2. Er de OK med at du sælger drift ud af dit holding, men beholder dit holding - som så står som rent finansielt holding (måske ja - men du ved du skal have lovpligtig arbejdsskadeforsikring da du er adm dir i dit holding, (bod 5000 for at mangle) og den koster jo lidt, og samme med bankkonto til kapitalen - den koster også
  3. Er det nødvendigt, at du sælger dit holding - og jo dermed hverken har holdingselskab eller driftsselskabet længere - for at få dagpenge under uddannelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved at 3F og AKA tilladder det. Kræver at man underskriver en erklæring og at man oplyser hvor mange timer man bruger på det. Også lyver de fleste jo nok og siger 0 timer.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)