Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dagpenge under uddannelse samt eget firma, er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg har startet et lille driftselskab sammen med en ven, hvor vi hver især har lavet et holding aps. Jeg vil nu gerne starte uddannelse hvor jeg får dagpenge gennem de første 2 år i stedet for lærlingeløn!
Men kan jeg det når jeg har et holding selskab eller er jeg tvunget til at opløse selskabet?
Det skal siges at jeg ikke har tænkt at arbejde for firmaet mens jeg studerer men at jeg gerne vil genoptage arbejdet i firmaet efter uddannelse og indtil da kommer min ven jo til at arbejde for vores driftselskab!
håber at der er nogen der ved noget om det...
MVh Engel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har set a kasser acceptere rent holding selskab mod erklæring om at der ikke er nogen aktivitet - men så skriver du jo også - vores driftsselskab og dermed er du vel også reel ejer i jeres driftsselskab via det holding og det tvivler jeg på at en A kasse accepterer. Du må høre den, for det vil være meget dyrt, hvis det først opdages langt inde i forløbet - evt må du sælge dit holding til vennen der skal arbejde i drift, så han er ene ejer af det drift - med aftale om tilbagekøb senere, men det er jo ikke helt let at sætte priser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar, dvs sige at selvom der ikke kommer penge ind til mit holding, så skal min ven overtage mit holding eller i princippet nok at jeg bar sælger min andel i driftselskabet?

Tilmeldt 9. Nov 20
Indlæg ialt: 3