Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af flaskepant som indtægt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! 

Jeg er igang med et erhvervsprojekt, hvor vi blandt andet har flaskepant som indtægt, men jeg sidder virkelig og bøvler med, hvordan vi bogfører det i vores regnskab. Er der en venlig sjæl her der kan hjælpe? Jeg har forsøgt at bruge kassekladde, men kan ikke rigtig gennemskue hvordan det gøres korrekt. Derudover har jeg også tænkt at oprette indtægten som en faktura hver gang, men det virker bare lidt for bøvlet til, at det skal være den rigtige løsning, da vi jo faktisk reelt ikke har solgt noget Geeked

På forhånd tak! 


/Christian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg er igang med et erhvervsprojekt, hvor vi blandt andet har flaskepant som indtægt

Det vil sige, at du får bon "indløst" ved kassen?

Fra Helsingør
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, vi får selvfølgelig indløst flaskebon'en ved kassen, og kontanterne indgår så som indtægt i virksomheden. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Ja, vi får selvfølgelig indløst flaskebon'en ved kassen, og kontanterne indgår så som indtægt i virksomheden.

Så er det en indtægt, der skal laves bilag på. Nu har jeg aldrig set efter på en kassebon, hvor pant er fratrukket, med hensyn til moms!.

Men det er jo så klingende mønt, der går i pengekassen, så der skal laves salgsbilag på det, som jeg ser det. Men andre må jo gerne byde ind også.

Det er jo det samme med jernaffald.

Fra Helsingør
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis vi eks. har pantet flasker i Kvickly, så skal jeg oprette en faktura på beløbet, med Kvickly som betaler? Altså, det giver mening for mig hvis det fungerer sådan, men det virker også lidt fjollet - eller også er det bare mig.. :-D

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel bare se det som en "omvendt udgift" d.v.s. du bogfører bare på samme konto som du bogførte da du købte flaskerne, men med omvendt fortegn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle fald på en konto med moms da der er moms inkluderet i flaskepant - og ja til på samme konto du evt har købt falskerne via

Det betyder det lidt sjove også, at hvis du sælger for 10 kr hvoraf moms er 2 kr som vil fremgå af bon - og kunden så betaler med flaskebon på 10 kr - så bliver moms 0 kr på bonnen, da falskepantens moms modregnes momsen på varene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)