Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette er lån?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg sælger hjemmelavet produkter, og har fornyelig oprettet en enkeltmands virksomhed, bruger indtil videre mit personligt konto. Jeg sælger mine produkterne på det socialemedier som Instagram, Facebook og Snapchat til familier, venner og bekendte og deres venner. Nu skal jeg til at åbne en webshop, har nogle penge som jeg kan bruge til at komme igang men mangler selvfølgelig ekstra. En familie medlem i England har tilbudt mig et lån som jeg skal tilbagebetale. Problemet er at jeg ikke ender hvordan jeg kan modtage et stort beløb penge på min personligt konto. Kan man oprette fakturering for lånet da jeg jo skal tilbage betale ham pengene igen når jeg fået indtægt.

Venlig Hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

1 det er kun spørgsmål om tid før din bank kan lukke din personlig konto når de opdager du kører erhverv via den - med mindre du får OK fra dem til at knytte dit CVR nr til den

2 drive webshop uden bankkonto tilknyttet - ingen MP lovlig - ikke andre overførselsaftaler andet end evt direkte bankoverførsel til en privatkonto? Det kikser du med.

3 lånet skal du da ikke have ind i firmaet. Det har intet med en enkeltmands at gøre. Her låner du pengene privat og betaler tilbage privat - og intet af det skal ind i firmaet på anden måde, end du selv skyder pengene ind som mellemregning
Lånedokument kan du lave mellem dig selv og familiemedlemmet men absolut ikke ved at fakturere 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde en I/S virksomhed og til den havde min bank sagt nej til at åbne en erhvervskonto til. Men de sagde at de vil åbne en hvis jeg fik en enkeltmands virksomhed istedet for, vil søge om det igen meget snart. Mærkeligt at de skal diktere hvad for en virksomhed jeg skal have men ja den er på vej.

Tak for hjælpen:)



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Munsj:

Havde en I/S virksomhed og til den havde min bank sagt nej til at åbne en erhvervskonto til. Men de sagde at de vil åbne en hvis jeg fik en enkeltmands virksomhed istedet for, vil søge om det igen meget snart. Mærkeligt at de skal diktere hvad for en virksomhed jeg skal have men ja den er på vej.

Tak for hjælpen:)



I/S er ofte ret ubehageligt at have med at gøre grundet solidarisk personlig hæftelse hvor banken vil gå efter den rigeste og de har 2 ejere de evt skal slås med (visse banker vil kun have EN ejer ind over - også i selskaber), men normalt nu ikke en hindring. 

Bare vær sikker på de vil give dig kontoen når du har alm personlig virksomhed 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)