|
Hej folkens. Jeg har et pladeselskab, som er registreret som et I/S. Vi har afholdt en koncert, hvor vi nu har faktureret spillestedet for et aftalt beløb. Det aftalte beløb skal, når det bliver udbetalt til mit selskab, deles ud imellem musikerne der optrådte til arrangementet som honorarer. Er det rigtigt forstået, at mit pladeselskab skal registreres som arbejdsgiver, for at kunne registrere udbetalingen af honorarerne (i eIndkomst)? Mit selskab er ikke registreret som arbejdsgiver, og jeg overvejede derfor, om det ville være nemmere hvis de medvirkende musikere sendte mig en faktura hver, for den del af det samlede honorar som er deres. På forhånd tak for hjælpen. Dbh. Anders |
hvis du har et selskab så må du ikke få faktura fra CPR personer og udbetale uden at indberette honorar til skat, så du skal arbejdsgiverregistreresandershjernoe:Er det rigtigt forstået, at mit pladeselskab skal registreres som arbejdsgiver, for at kunne registrere udbetalingen af honorarerne (i eIndkomst)?
Mit selskab er ikke registreret som arbejdsgiver, og jeg overvejede derfor, om det ville være nemmere hvis de medvirkende musikere sendte mig en faktura hver, for den del af det samlede honorar som er deres.
Du har ikke et I/S - I har et I/S - dig og den anden ejer
Brug evt lønsystem og husk 0 indberet hvis perioder uden løn
vh John Hannover
Bliv gratis medlem