Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renovering foretaget af egen virksomhed, på egen privat bolig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at renovere en ejendom, som jeg ejer privat, og som jeg kommer til at bo i før renoveringen starter. Jeg ønsker at lave så meget som muligt selv, dvs. alt der ikke kræver at man er autoriseret.

Mine spørgsmål går på, er det lovligt at betale sin egen virksomhed for arbejdet. Hvis man tager efterisolering af loft som eksempel. Her kan man nemlig privat benytte både håndværkerfradrag og søge om energitilskud i 2021, men det kræver at arbejder er udført af en virksomhed. Momsen sparer jeg ikke, da der købes momsfrit i virksomheden, og fakturaen jeg betaler min virksomhed tillægges momsen. Jeg vil så give mig selv en faktura fra virksomheden, som er uden arbejdsløn, men med en præcis pris på de udgifter jeg har haft til renoveringen, så virksomheden i princippet har 0 kr i overskud, og derved ikke skal betale virksomhedsskat.

Håber nogen kan svare på, om det overhvedet giver mig for mig det her, og om det er lovligt ?

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg lige læser dig her - er eneste formål at kunne få håndværkerfradrag for materialerne ved at oprette et CVR som ikke har erhvervsmæssigt formål at skabe overskud - og det vil jo være kravet for at stifte en f.eks personlig virksomhed - med moms registrering osv  at den er erhvervsæssig med det formål at tjene penge.
Jeg er ret sikker på, at det samlet vil være at se som en omgåelse af hele formålet med ordningen, som er til for at skabe arbejdspladser - også i forhold til håndværkerfradrag det du nævner her. I princippet mener jeg i øvrigt godt man kan søge håndværkerfradrag for noget der er udført at en CPR person også (i alle fald service fradrag), men jeg ser ikke lige formålet her. Vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for svaret, virksomheden har kørt i flere år, og har aktivitet, dog ikke med håndværker opgaver som formål.

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg ikke se gør forskel på at der er tale om omgåelse som minimum - men hvor du står lovmæssigt i forholdet - ved jeg ikke - da formålet ikke er indtægt men alene personligt fradrag for håndværk/materialer
På regningen der sendes ind - vil der jo netop normalt være arbejdsløn og så materialer specificeret - fordi det er en håndværker der udfører arbejdet
Jeg tror i alle fald ikke ordningen er lavet, for at alle med en slagterbutik - dropshipping af Kina gadgets mm - kan købe materialer ind til huset og få håndværkerfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Måske en gammel tråd.

Som person med et CVR nummer, kan man få materialer til indkøbspris eks. AO. Kunne det ikke være et argument.

KH

Henrik
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

aab163:
Hej John

Måske en gammel tråd.

Som person med et CVR nummer, kan man få materialer til indkøbspris eks. AO. Kunne det ikke være et argument.

KH

Henrik

man kan godt købe materialer i sit personlige CVR - og bare betale privat - der er ikke lov imod det- men AO kunne være imod finten. Man må bare ikke tage omkostningen ind i firmaet på nogen måde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu bare at nogle leveandører handler ikke med private så er et CVR måske en løsning til at få en god rabatordning.

Kan man trække momsen fra, selv om du skriver det ikke er en stueren metode hvis voirksomheden er oprettet kun til at spare på momsen. Jeg havede selv enkeltmandsvirksomhed i 8 år for mange år tilbage og der var selvfølgelig nogle etableringsomkostninger som jeg kunne moms fratrække. Jeg ved ikke om reglerne er lavet om siden dengang. Men det ved du måske bedre end mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

aab163:

Det var nu bare at nogle leveandører handler ikke med private så er et CVR måske en løsning til at få en god rabatordning.

Kan man trække momsen fra, selv om du skriver det ikke er en stueren metode hvis voirksomheden er oprettet kun til at spare på momsen. Jeg havede selv enkeltmandsvirksomhed i 8 år for mange år tilbage og der var selvfølgelig nogle etableringsomkostninger som jeg kunne moms fratrække. Jeg ved ikke om reglerne er lavet om siden dengang. Men det ved du måske bedre end mig.

kun hvis man driver en momspligtig virksomhed og ikke udfører tingene for sig selv privat/privat bolig nej - er man momsreg uden at drive momspligtig virksomhed (salg) fjernes den og har man gjort sig selv fordele ved det - får man helt givet bod oveni

Egentlige etableringsomkostninger er der heller ikke fradrag for - kun det der hører til drift efter etablering og - til det momspligtige salg og som ikke bare er for en selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)