Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det at bo i Shenzhen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et jobtilbud i Shenzhen men jeg er ikke sikker om jeg vil tage det. Hvad synes I om at bo der? 

Vh

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke prøvet at bo i Shenzhen, men jeg har været der.

Shenzhen er vist nok en af Kinas rigeste byer og den mest internationale (sammen med Shanghai). Hong Kong ligger 1 time væk.

Men jeg tror ikke dit spørgsmål er det rigtige. Det du skal spørge er: Hvordan er det at bo i Kina? og hvis det er første gang du skal bo i udlandet, så også: Hvordan er det at være expat?

Der er en masse gode Youtube kanaler om at bo i Kina på godt og ondt.

Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager nok fejl min gode mand, Kina er et kæmpe sted og jeg har ikke brug for at vide hvordan det er at bo i Yumai jeg vil gerne vide hvad folk mener om Shenzhen  i store træk (billigt, grimt, venlige folk, kriminalitet, og så videre, whatever folk har at sige)  

Skal nu se hvad jeg finder på youtube. Tak 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 51
Fra  SEGO Consult Ltd Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har boet i Shenzhen i 2 år, dog er det snart 5 år siden at jeg flyttede fra Shenzehn og over på den anden side af grænsen til HK. Jeg var generelt rigtig glad for at bo i SZ. Atmosfæren er rimeligt international, meget teknologisk innovativ by, der er stigende antal mennesker, primært unge) som snakker engelsk. Masser af muligheder for forskellige slags kinesisk mad fra alle egne af Kina. Leve omkostninger er generelt lave ift DK, meget lidt kriminalitet bla pga massiv overvågning alle steder udendørs. Mange ting i det daglige fungerer meget enkelt og effektivt pga det kan klares via apps som feks Wechat. Der bor en del danskere, som har nogle event i Danish Chamber of Commerce South China (DCC-SC). Findes masser af gyms og welness muligheder som har pæn standard også ift Europa. På den negative side er der helt klart internet, som til tider kan være meget langsomt pga du bør bruge VPN. Banker og offentlig system kan også være tungt at danse med, men som regel lykkedes det hvis man har god tålmodighed. Lige pt pga corona er det dog ikke muligt at komme til HK, det vil medføre 14 dages tvungen karantæne i HK og såvidt jeg ved også ved ankomst til SZ igen. Smittetallet siges at være meget lavt i Kina iflg de tal som Kina selv oplyser. Kina/Shenzhen er MEGET anderledes end DK, men jeg vil sige at det er helt sikkert en af af de bedste byer at komme til som expat i Kina.

Mvh Steen Olsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)