Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsgateway

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der skal vælges en betalingsgateway til en webshop, hvilken vil I så anbefale?

Jeg har mine egne tanker, men jeg vil meget gerne høre andres input.

Albert

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har erfaring med Epay (Nu Bambora) og Quickpay, og bruger i dag Quickpay til en nogen tusinde betalinger hver uge.

Vi er tilfredse, men reelt ikke mere end det.

Når (!) der er problemer, nægter supporten katagorisk at svare på noget, jeg har i vådt bølgepap skåret ud "Kan i forklare hvorfor timeouts i systemet stadig bliver hævet hos slutkunden, hvad vi eventuelt kan gøre for at undgå det eller på nogen måde forklare hvad i har ændret så jeg med ro i maven kan tro på at det ikke sker igen igen?" - Og fået et svar der siger "Jeg synes vi har taget ansvar for de fejl du har oplevet og som skrevet har vi rettet dem", på intet tidspunkt bliver der svaret på nogen af vores spørgsmål, overhovedet - Og det er ved gentagende forsøg uden held. Beskeden sendte jeg siden videre til Thomas fra Quickpay, og fik et noget sent svar tilbage om at jeg gerne måtte sende Helpdesk ID'et (Jeg tænker at det kunne slås op på mail eller CVR) så ville han kigge på det, det gjorde jeg og hørte aldrig mere.

Det var omkring black friday har vi havde udfordringer første gang, hvor Quickpay's system svarer tilbage at transaktionen ikke er gennemført eller timer out, men alligevel trækker beløbet hos kunden, det koster sur arbejdstid og sure og uforstående kunder - Og det forstår jeg godt. Men det var absolut umuligt at få et svar fra Quickpay omkring hvad vi eventuelt selv kunne gøre for at forhindre det.

Det skete et par gange i løbet af kort tid, og alle gange er svaret "Vi har løst det, det sker ikke igen". Nu har vi oplevet det i mindre grad, ca. En gang i kvartalet at det virker som om at der er et par minutters udfald, der gør at vi har måske 5 betaligner der "fejler" men stadig bliver trukket, og trist som det er, så løser vi problemet på bagkant og gider ikke engang at spørge Quickpay til hvad der sker, for den sølle support gør ikke til eller fra. Det er en fallit erklæring herfra når man når dertil, desværre. Vi leger ikke uretfærdige eller forlanger stor teknisk dokumentation, men vi får intet, ud over at opleve problemet igen.

Når det er sagt, så er vi jo tilfredse når det virker, og Epay som vi brugte for 5-6 år siden præsterede på samme vis at undlade at informere omkring driftsproblemer, og indrømmede dem kun når vi gik dem på klingen - Da vi efter gentagende kommunikation havde været alt i vores egen infrastruktur igennem (Igen og igen) .. "Nåja, der ser da ud til at der måske var et lille kort problem i morges alligevel" (Men det blev aldrig vist på deres statusside) - Så hvad vi i lang tid havde frygtet var vores hostingudbyder/netværk/kode der fejlede, kunne vi konstatere hele vejen igennem var Epay's problemer (Vi snakker jævnlige månedlige problemer over et par år, primært om morgenen).

Alle kan have driftsproblemer og udfordringer fra tid til anden, det er hvordan man håndterer de problemer der virkelig tæller - Og der synes jeg desværre at de to har fejlet mere end godt er.

Jeg håber at OnPay får lidt flere funktioner og muligheder, så der er en ny udfordrer, fra en virksomhed der i min erfaring, tager support seriøst.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid været glad for at bruge Bambora

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Paylike i begrænset omfang.

Har dog endnu til gode, at se hvordan de behandler tvister og klager. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er et par dage siden sidste svar, så vil jeg tillade mig at smide OnPay i puljen: https://dandomain.dk/betalingssystem/overblik 

Det bruges i dag af mange tusinde webshosp i Danmark, kommer med åbent API, telefonsupport og rigtig skarpe priser 😉

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Tak for jeres svar.

Jeg kender ikke Paylike og Onpay, men vil tage et kig på det.
Jeg kender indgående til QuickPay, dog kun på det tekniske område, ikke på "oplevelsesområde" om så at sige. Det vil sige at jeg selv har programmeret op ad deres API, og derfor ved hvilke processor der kører når en betaling går igennem.
Bambora har jeg haft i røret, men det lød som om vedkommende, jeg talte med, ikke anede hvad jeg mente. De informationer hun efterfølgende sendte havde intet at gøre med mit ønske. Det kan naturligvis have noget med min accent eller min evne til at overbringe et budskab at gøre. Eftersom tre andre fint forstod hvad jeg mente, tænker jeg ikke at det er issuet, men sprogligt forståelse er for den ene person mere vanskeligt end for den anden - så jeg kan ikke objektivt vurdere hvordan Bambora er teknisk.

Eftersom jeg havde fire på min liste, men ikke vidste hvem jeg skulle vælge, skrev jeg min besked uden at nævne hvem jeg tænkte på.
Som sagt har jeg ikke kigget på Paylike og Onpay, så dem vil jeg forsøge alligevel. På min liste havde jeg, udover Quickpay og Bambora/ePay Pensopay og Scanpay.

Men jeg vil gerne høre om nogen kender til de to sidstnævnte, og hvad erfaringerne er her.

Jeg håber på lidt hjælp.

Albert

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Men jeg vil gerne høre om nogen kender til de to sidstnævnte, og hvad erfaringerne er her.

PensoPay bruger QuickPay som betalingsgateway og Clearhouse som indløser, så som kunde hos dem bruger du både QuickPays og Clearhouse's dashboard.

Så forskellen er supporten. Den er til gengæld også god. For alle nybegyndere bliver det ikke nemmere at komme i gang. Selvom jeg ikke er nybegynder, er jeg meget tilfreds med dem.

ScanPay bruger jeg til en side, hvor jeg ikke har så mange betalinger. Og til det formål bliver det ikke billigere. Det virker robust, men jeg har som antydet ikke kørt så mange transaktioner igennem hos dem.

Før PensoPay brugte jeg ePay gennem mange år, men synes at det blev lidt upersonligt efter at de blev overtaget af Bambora. Og så sparede jeg også penge ved at skifte ;-)

Dbh. Elund

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøve https://pensopay.com/

Det er Dansk ejet og er rigtig billig på deres løsninger. Dem vil jeg nok vælge i dag hvis jeg skulle have en betalingsløsning med kreditkort :-)

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elund

Tusind tak for dit svar! Det giver mig en hel del mere information! Det hjælper rigtig meget i min beslutningstagning!

Albert

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Frank. Se ovenstående :)

Albert

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)