Jeg er blevet informeret om, at jeg skal starte en "anden udenlandsk virksomhed i Danmark", da det skulle være umuligt at have en personlig virksomhed uden folkeregisteradresse i Danmark. Jeg har følgende spørgsmål: Er det bedre, at have en "anden udenlandsk virksomhed" MED eller UDEN adresse i Danmark? Hvad er forskellen på, om jeg har CVR Nummer eller bare et SE Nr., når jeg vælger ikke at have nogen firmadresse i Danmark? Hvad er forskellen vedr. beskatning? Jeg går ud fra, at jeg må betale skat i det EU land, som jeg bor i, da jeg jo ikke bor og arbejder i Danmark? Men hvad med momsen i Danmark? Og hvordan undgår jeg dobbeltbeskatning? Jeg vil være meget glad, hvis I kunne dele jeres viden om disse emner. |
Hvorfor vil de absolut havde du har anden udenlandsk virksomhed, frem for at de bare lønner dig med honorar indberettet på navn, adresse og fødselsdata?
Resten ville jeg - hvis ikke du er heldig en vover præcist svar på det hele - gå til en revisor om, hvis du virkeligt skal/vil have anden udenlandsk virksomhed for at udføre arbejdet.
vh John Hannover