Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din historie?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidder jo selv her og vil gerne være iværksætter/selvstændig når jeg bliver ældre, da jeg lige er kommet ud af gymnasiet og skal til at læse videre snart.
Så jeg er selvfølgelig meget interesseret i jeres historie herinde, om hvordan det hele startede for jer?

Hvilken uddannelse, jeres første virksomhed, jeres første ide og hvordan det hele tog form til succes (eller fiasko?)

Overvejer selv lidt at gå ind og læse noget int. business på handelshøjskolen til næste år, men kan jeg bruge det til noget i iværksætterbranchen?
Ellers noget indenfor design, da jeg er utrolig kreativ og har arvet et talent til at tegne, hvilket jeg selvfølgelig anvender til at få mine ideer og tanker ned på papir.
Men er det hele blot spild af tid, og burde man istedet bare hoppe ud i det?

Hvor startede det hele for jer?


Fyr løs!
Glæder mig til at se jeres svar
på forhånd tak

Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Jeg studerer selv til "iværksætter" på Handels og Ingeniørhøjskolen i Herning (HIH) - på Business Development Engineer studiet (BDE). Denne uddannelse er for nyligt blevet kåret til verdens bedste iværksætter uddannelse - kun overgået af ´en anden uddannelse (som jeg tror ligger i Canada). 
Det gode ved uddannelsen er, at den er utroligt tværfaglig. Handel, økonomi, markedsføring, konstruktion, design, ledelse, strategi og personlig udvikling er kun nogle af de mange spændende og relevant fag for en iværksætter - tjeck den ud: www.bde.dk
 
Derudover får du på BDE-studiet mulighed for at afprøve og realisere dine idéer i fobindelse med projektarbejde og ikke mindst tilbudt en masse sparring og vejledning, mentor-ordninger, gratis kontor lokaler og økonomisk bistand - selvfølgelig til en vis grad og afhængig af situationen.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/11/2006 9:35:51 PM Forfatter: Thomas Andersen

Denne uddannelse er for nyligt blevet kåret til verdens bedste iværksætter uddannelse - kun overgået af ´en anden uddannelse (som jeg tror ligger i Canada).

Hej
 
Ikke for at bryde tråden - men hvem står bag den kåring??? Altså verdens bedste er fandme en stor mundfuld for relativt lille skole i Herning.
 
JH
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/11/2006 9:35:51 PM
Forfatter: Thomas Andersen

Hej du.



Jeg studerer selv til 'iværksætter' på Handels og Ingeniørhøjskolen i Herning (HIH) - på Business Development Engineer studiet (BDE). Denne uddannelse er for nyligt blevet kåret til verdens bedste iværksætter uddannelse - kun overgået af ´en anden uddannelse (som jeg tror ligger i Canada).


Det gode ved uddannelsen er, at den er utroligt tværfaglig. Handel, økonomi, markedsføring, konstruktion, design, ledelse, strategi og personlig udvikling er kun nogle af de mange spændende og relevant fag for en iværksætter - tjeck den ud: www.bde.dk




Derudover får du på BDE-studiet mulighed for at afprøve og realisere dine idéer i fobindelse med projektarbejde og ikke mindst tilbudt en masse sparring og vejledning, mentor-ordninger, gratis kontor lokaler og økonomisk bistand - selvfølgelig til en vis grad og afhængig af situationen.


Lyder jo ikke dumt, men det virker som om den sætter ingeniør-faget meget i fokus?
Altså, at den er mest egnet til folk som vil have en uddannelse rettet mod ingeniørfaget idet fag som fysik, elektronik m.fl. indgår?


Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Se selv kilden: http://www.hih.dk/Default.aspx?ID=2271

Gir dig ret i at skolen er relativt lille, men uddannelsen er stor indenfor iværksætteri ;)
Dato: 3/12/2006 12:20:20 AM Forfatter: JH DK
Dato: 3/11/2006 9:35:51 PM Forfatter: Thomas Andersen

Denne uddannelse er for nyligt blevet kåret til verdens bedste iværksætter uddannelse - kun overgået af ´en anden uddannelse (som jeg tror ligger i Canada).

Hej
Ikke for at bryde tråden - men hvem står bag den kåring??? Altså verdens bedste er fandme en stor mundfuld for relativt lille skole i Herning.
JH
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
På BDE siden står følgende:
 
Den 25.10.04 udgav Erhvervs- og Byggestyrelsen en rapport, hvor 27 amerikanske, canadiske og danske universiteters uddannelser i iværksætteri blev sammenlignet.
Handels- og IngeniørHøjskolen blev placeret på 2. pladsen i rapporten fra Erhvervs- og Boligstyrelsen, hvor Business Development Engineer-uddannelsen (BDE) scorede højere end ni af de ti førende amerikanske universiteter inden for iværksætteri. Kun Babson College i USA fik en højere score.
citat slut.
 
... Det er vist hvad man kalder positivt spin... umiddelbart kunne man jo fristes til at tro at den danske erhvervs- og byggestyrelse (formoder det er byggestyrelsen pga ingeniør relationen) var positivt forudindtaget overfor det danske uddannelsessystem.
 
Men det der vel dybest set står er at ud af 27 universiteters (som er valgt ud af et dansk off. organ)  iværksætter linie er uddannelsen i herning nr. 2.  -  altså når man laver benchmarking på den måde kan man jo dreje tingene som man vil... det må bero på jysk sindighed at man ikke er blevet nr. 1.
 
Jeg kender personligt et par stykker fra BDE studiet og de er meget positive overfor uddannelsen - så afgjort den har nogle kvaliteter... men den her form for "vi har vundet en pris, så vi er bedre end 9 ud af 10 amerikanere" markedsføringsfidus synes jeg er direkte plat... - ihvertfald ikke en saglig grund til at vælge uddannelsen.
 
JH
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)